همچی
رکامپیوتر-تلفن همراه-ترفند 
نويسندگان
آخرين مطالب

نظر یادتون نره!!!!1

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 3:59 ] [ امیر ]


توییتر چیست؟
توییتر(Twitter) یک سرویس به اصطلاح میکروبلاگینگ است که با شعار چه کار می‌کنید؟(What are you doing) پا به عرصه وجود گذاشت در واقع این هدف اصلی توییتر بود که درحال حاضر دارای آلترناتیوهایی هم شده است! یکی دیگر از شاخصه‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است! این دو مشخصه به قدری بدیع و نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیت رسید.

مشخصات:

نام شرکت:توییتر

نشانی:www.twitter.com

شعار:چه کار میکنید؟

نوع:خصوصی

راه اندازی:مارس2006

وضعیت:فعال

 

تاریخچه:

توییتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد نمونهٔ اولیهٔ توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخهٔ کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ معرفی شد. اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرار گرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ۲۰۰۷ برندهٔ وب اورادز جشنوارهٔ جنوب از جنوب غربی در بخش وبلاگ شد.

دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو است ولی هم اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت است. سرورهایی نیز در سن‌آنتونیو و بوستون دارد.این شرکت ابتدا در کالیفرنیا به ثبت رسید. ثبت نام در توییتر رایگان است و راه‌های متفاوتی برای فرستادن توییت وجود دارد و از راه موبایل هم در دسترس می‌باشد و برنامه‌های بسیاری برای دسترسی به آن موجود است. می‌توان مطالب افرادی را دنبال کرد. توییتر با فلسفهٔ به اشتراک گذاشتن وضعیت افراد به دوستان و اطرافیانشان شروع به کار کرد اما بیشتر از این حد کاربردی شد و در خبررسانی به یک ابزار کاربردی مفید تبدیل شده‌است. در توییتر می‌توان نوعی برون ریزی اتفاقی ذهن را انجام داد یعنی هر آنچه در اطراف در حال اتفاق افتادن است، به طور ناخودآگاه می‌تواند موجب شود تا یک توییت به توییتر ارسال گردد. توییتر و جابه‌جایی آزاد داده‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در جهان داشته باشد.

توییتر در نوامبر ۲۰۰۹ استراتژی اطلاعاتی-شبکه‌ای و اخبار-اش را با تغییر پرسش پرسیده شده از کاربــرها جهت به روزسازی استتوس‌ها از «چکار داری می‌کنی؟» به «چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟» تغییر داد.

 

چطور باید شروع کرد؟
همیشه شروع کردن بسیار سخت است٬ ولی در مورد توییتر شروع کردن مانند آب خوردن است! کافی‌ست به این صفحه رفته و ثبت‌نام کنید! همین حالا شما یک توییتریست شدید! (: اما اگر میخواهید به صورت حرفه‌ای توییتر رو دنبال کنید بهتر است ملزومات زیر رو داشته باشید:
مرورگر فایرفاکس» افزونه استالیش برای فایرفاکس » نصب کردن اسکری‍ت توییتر فارسی در افزونه استالیش

اما اگر میخواهید دوستان شما هم توییت‌های شما رو ببینند, باید اصطلاحا اونا رو فالو(Follow) کنید یا بالعکس. بعد از اینکار شما تمام تویتت‌های دوستان‌تون رو خواهید دید و می‌توانید به آنها پاسخ(Reply) بدید.

آیا راه‌های دیگری هم برای توییت کردن وجود داره؟
بله! شما تقریبا میتونید از هر جایی که بخواید توییت کنید! در زیر مختصرا روش‌های ارسال توییت به توییتر شرح داده میشه:

کلاینت‌ها:

توییتر دارای تعداد زیادی کلاینت برای توییت کردن است.

  • توییترفاکس: شاید معروف‌ترین اون‌ها توییترفاکس افزونه فایرفاکس باشه که در عین سادگی امکانات خوبی رو هم به کاربران میده.
  • Twhirl: یک کلاینت مستقل که امکانات بسیار خوبی رو ارایه میده٬ به راحتی قادر خواهید بود تمام تمکانات توییتر رو در اختیار داشته باشید. این نرم‌افزار برپایه Adobe Air نوشته شده و بر روی سه پلتفرم لینوکس٬ ویندوز و مک قابل اجرا است.
  • Snitter : این نرم‌افزار هم برپایه Air نوشته شده. تقریبا امکاناتی شبیه با بالایی داره.
  • Spaz : امکانات نسبتا کمتری رو ارایه میده ولی باز هم ابزار جالبی است!

مسنجر‌ها : راحت‌ترین راه برای توییت کردن٬ شما میتونید با استفاده از گوگل‌تاک به راحتی هرچه تمام‌تر توییت کنید برای فعال سازی این امکان مراحل زیر رو دنبال کنید:

  • بعد از وارد شدن به حساب‌تون در توییتر٬ به قسمت Setting در بالای صفحه بروید.
  • تب Devices رو انتخاب کنید.
  • در قسمت Instant Messenger آدرس جی‌تاک‌تون رو وارد و بر روی Save کلیک کنید.
  • حالا آدرس twitter@twitter.com رو به لیست دوستان‌تون در جی‌تاک اضافه کرده و کد دریافتی رو با این آدرس سند کنید. حالا به راحتی میتونید از طریق جی‌تاک توییت کنید!

از طریق موبایل: به دو روش میشود از طریق موبال توییت کرد:

  • ارسال اس‌ام‌اس‌ : چه در ایران کارایی چندانی نداره!
  • از طریق آدرسm.twitter.com

اسپیم ها :


اسپم یا هرزه نگار بودن در توییتر به صورت‌های زیر معرفی است:

  • فالو کردن بسیار زیاد کاربران در بازه‌های زمانی کوتاه
  • آنفالو کردن یک جا و بی درنگ دنبال کنندگان
  • تغییرات بسیار زیاد و روزانه در مشخصات خود چه برای تبلیغ کردن و چه برای جلب توجه بیشتر دیگر کاربران
  • به روزرسانی عمده توسط لینک‌ها و از طریق وبگاه که توسط شخص انجام نمی‌گیرد
  • مسدود کردن یک کاربر توسط تعداد زیادی از کاربران
  • به روز رسانی‌های تکراری به میزان زیاد
  • به روزرسانی‌های نامربوط به موضوع خاص و استفاده کردن از # برای آن
  • ارسال و استفاده زیاد و تکراری از @ برای پاسخ یا اشاره به افراد
  • استفاده زیاد از تویت دیگران یا ریتویت‌های زیاد

راه های تویت کردن :

راه‌های مختلفی برای ارسال توییت به توییتر وجود دارد همین مشخصه یکی از دلایل محبویت توییتر می‌باشد همه جا و همه وقت در دسترس بودن یکی از ویژگی‌های اصلی توییتر است.

استفاده از صفحه خانگی، اصلی‌ترین راه و عمومی‌ترین راه برای ارسال توییت می‌باشد. از جمله راه‌های دیگر برای ارسال توییت عبارت اند از:

  • برنامه‌ها، یکی دیگر از راههای ارسال توییت استفاده کردن از برنامه‌های بسیاری می‌باشد که به روی رایانه شخصی نصب و به توییتر متصل می‌شود یکی از مشهورترین این برنامه‌ها توییت دک می‌باشد.
  • تلفن همراه، استفاده از موبایل برای ارسال توییت یکی از پرطرفدارترین راه‌هایی ارسال توییت به توییتر به شمار می‌رود.اس ام اس نیز، توئیت کردن با فرستادن اس ام اس سریع‌ترین راه برای تویت کردن می‌باشد هم اکنون این سرویس در کشورهای بسیاری در دسترس می‌باشد.
  • برای ارسال توییت از موبایل به توییتر برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارد که با نصب و راه اندازی و تأیید توسط توییتر می‌توان از آن‌ها برای ارسال توییت از راه موبایل استفاده کرد.
  • وبگاه‌های، بسیاری وجود دارند که از راه آن‌ها می‌توان به صفحه ارسال توییت به روی موبایل وارد شد و توییت ارسال کرد. برای ارسال تویت از راه این وبگاه‌ها حتماً باید تأیید توییتر انجام بگیرند.
  • گوگل کروم، یکی از مرورگرهایی می‌باشد که برنامه‌های زیادی برای مدیریت و ارسال توییت برای ان وجود دارد.
  • فایرفاکس، یکی دیگر از مرورگرهایی‌است که می‌توان از ان برای مدیریت و ارسال تویت استفاده کرد.
  • گوگل تاک، یکی از پیام رسان‌های موجود می‌باشد که می‌توان از راه آن فقط توییت ارسال کرد.

روش عضویت:

روش عضویت در توییتر همانند عضویت در فیس بوک نیز هست.

لطفا" برای فهمیدن چگونگی عضویت در فیس بوک بر روی این آدرس کلیک کنید. amir6.loxblog.com/post.php

 

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 2:48 ] [ امیر ]

 

                                                         

 

فیس بوک (Facebook) یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد.این سایت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت در زمینه کاری خود، سایت شماره ۱ جهان محسوب می شود.

“مارک زاکربرگ” سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
پس از موفقیت چشمگیر فیس بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. بنابراین او در این راه از هم اتاقی خود “داستین موسکوویتز” (Dustin Moskovitz)هم کمک گرفت. آن دو ابتدا سایت را برای دانشگاه های استانفورد(Stanford)، کلمبیا (Columbia)و ییل (Yale) راه اندازی کردند و سپس چندین دانشگاه دیگر در ایالت بوستون آمریکا را نیز به این سایت مجهز کردند. تا آغاز تابستان همان سال، فیس بوک توسط هزاران نفر در بیش از ۴۵ دانشگاه آمریکا استفاده می شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اداره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود. رفتن زاکربرگ به کالیفرنیا، مقدمه آشنایی او با اولین سرمایه گذارفیس بوک یعنی پیتر تیل (Peter Thiel) بود.
هم اکنون فیس بوک تشکیلات اداری مجهزی، شامل ۷ ساختمان در پالوآلتو و صدها نفر کارمند دارد و زاکربرگ آن را یک اردوگاه شهری می نامد.
طبق آماری که دوازدهم آگوست ۲۰۰۸ توسط موسسه “کام اسکور” منتشر شده است، هم اکنون سایت فیس بوک پر مخاطب ترین وب سایت اجتماعی جهان است و حدوداً ۱۳۲ میلیون نفر کاربر دارد که ۶۳ درصد آنها خارج از آمریکای شمالی قرار دارند.
در مورد فیس بوک خیلی چیزها می توان گفت، اما قطعاً هیچکدام نمی توانند مانند عضویت در آن و تجربه عینی آن، بیانگر حس و حال و دنیای این پایگاه اجتماعی مجازی و مزایای آن باشد. بنابراین در ادامه این نوشتار، به توضیح مراحل عضویت می پردازیم تا در صورت تمایل به عضو شدن در این سایت، خود شخصاً بتوانید آن را تجزیه نمایید و در صورت تمایل، از اعضای آن به شمار روید. ضمن اینکه در ادامه متوجه خواهید شد که روش عضویت در این سایت تا چه اندازه ساده است.

نحوه عضویت در فیس بوک:


کاربرانی که برای ورود به فیسبوک مشکل دارند ابتدا باید راه‌حلی برای دورزدن آن پیدا کنند! وارد آدرس Facebook.com شوید. در اینجا به صفحه‌ای مانند صفحه زیر برخورد خواهید کرد. اگر قبلا در فیسبوک کاربری ایجاد نکرده باشید می‌توانید از طریق بخش Sign UP مشخصات خود را وارد نمایید که توضیحات آن در تصویر اضافه شده است. (برروی تصویر کلیک کنید.)

facebook02 thumb فیس بوک چیست و چگونه می توان عضو آن شد

پس از وارد کردن اطلاعات برروی Sign Up (دکمه سبز رنگ) کلیک کنید. ممکن است برای اطمینان از عدم وجود فعالیت‌های ماشینی کادری مانند کادر زیر نمایش داده شود. در این صورت باید هردو کلمه نشان داده شده را با یک فاصله در کادر مخصوص وارد کنید:

facebook03 thumb فیس بوک چیست و چگونه می توان عضو آن شد

دوباره برروی Sign Up کلیک می‌کنیم. در این مرحله کاربری شما در سایت فیسبوک ساخته می‌شود و ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. سپس به مراحل اولیه تنظیمات در فیسبوک هدایت خواهید شد. اولین مرحله پیدا نمودن دوستانتان است. توصیه ما این است که در سه مرحله توصیه شده برروی Skip this step کلیک کرده و به صفحه فیسبوکتان بروید. دلیل آن است که هنوز تنطیمات دسترسی کلی و جزئی و تغییرات خواسته شده خود را انجام نداده‌اید.

facebook04 thumb فیس بوک چیست و چگونه می توان عضو آن شد

facebook07 thumb فیس بوک چیست و چگونه می توان عضو آن شد

facebook08 thumb فیس بوک چیست و چگونه می توان عضو آن شد

 

بخش‌های مختلف فیسبوک


پس از انجام ثبت‌نام در فیسبوک به صفحه‌ای مانند زیر خواهید رسید: (برروی تصویر کلیک کنید.)

facebook09 thumb فیس بوک چیست و چگونه می توان عضو آن شد

بخش‌های مختلف را براساس شماره آنها توضیح می‌دهیم:

۱٫ اگر کسی درخواست دوستی از شما کرده باشد در این بخش ثبت می‌شود. فیسبوک بمانند گودر نیست که بتوان کسی را بدون اجازه او دنبال کرد و دوستی باید دوطرفه باشد!

۲٫ اگر پیغامی جدید و یا جواب پیغامتان ارسال شده باشد در این قسمت اطلاع داده می‌شود.

۳٫ این بخش اطلاعیه‌هاست و بسیاری از تغییرات و مواردی که مربوط به شماست در آن متذکر می‌گردد. برای مثال اعلام قبول دوستی فردی که برای آن درخواست دوستی فرستاده‌اید و یا کامنتی برای متن، عکس یا لینکی که شما به اشتراک کذاشته‌اید ثبت شده و یا لایک خورده* و یا حتی در جایی کامنتی گذاشته‌اید که پس از آن کامنت دیگری به ثبت رسیده است.

۴٫ صفحه خانه که هم اکنون در آن قرار داریم. با ورود به فیسبوک نیز به این صفحه هدایت خواهید شد.

۵٫ پروفایل شما یا هرآنچه دیگران می‌توانند در مورد شما بیایند و ببینند در اینجا نهفته است. این بخش نیز خود به چند جزء دیگر تقسیم می‌گردد که در جلسات آینده به آنها اشاره خواهیم کرد.

۶٫ دوستانتان را از راه‌های مختلف بیابید! (کمی صبر کنید به آن مرحله هم خواهیم رسید!)

۷٫ تنظیمات کاربری شما در این بخش انجام می‌گردد.

۸٫ وقتی در صفحه خانه هستیم می‌توانیم یکی از بخش‌های ۸ تا ۱۲ را انتخاب کنیم. اولین بخش که در اینجا با شماره ۸ مشخص شده صفحه خوش‌آمد است که اطلاعاتی راجع به شما و اکانتتان نمایش داده شده و از شما می‌خواهد آن را تکمیل کنید.

۹٫ این قسمت را می‌توان صفحه اصلی Home دانست. در این بخش آخرین اطلاعات و ارسال‌های دوستان، هنرمندان، برنامه‌ها و صفحاتی که لایک زده‌اید نمایش داده می‌شوند.

۱۰٫ پیام‌های ارسالی و دریافت شده را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

۱۱٫ رخدادها یکی از بخش‌های جذاب در فیسبوک می‌باشد. می‌توانید اطلاعاتی مانند رخدادهایی که دوستشان داشته‌اید (مانند جشن‌ها و…) یا رخدادهایی که خود ثبت کرده‌اید (مانند قرارهای ملاقات) و … را مشاهده کنید. اما زیباترین امکان آن مشاهده تاریخ‌های تولد دوستان براساس زمان‌بندی می‌باشد پس هیچوقت تولد دوستتان فراموش نمی‌شود!

۱۲٫ با کلیک برروی این قسمت هم می‌توانید دوستان بیشتری را جستجو کنید و دوستان جدیدی را بیابید. در اینجا براساس الگوریتم‌های مختلف مانند تعداد دوستان مشترک و… دوستانی به شما معرفی خواهد شد. (هیچ وقت در اضافه کردن دیگران به عنوان دوست زیاده روی نکنید و بصورت پیاپی کسانی را که نمی‌شناسید اضافه نکنید. در جلسات بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.)

۱۳٫ اگر در گروهی عضو باشید می‌توانید نام آن را در اینجا ببینید و از این بخش به آن دسترسی داشته باشید. اگر تمایل به ساخت گروه جدیدی هم دارید می‌توانید از Create Group استفاده کنید.

۱۴٫ بخش مورد علاقه بسیاری اینجاست؛ اطلاعات کلی بازی‌های نصب شده را می‌توانید اینجا ببینید. همچنین ببینید دوستانتان چه بازی‌هایی انجام می‎دهند؟

۱۵٫ این بخش نیز مانند مورد بالاست با این تفاوت که در رابطه با برنامه‌هاست. (ازین پس به آنها اپ هم می‌گوییم.)

۱۶٫ همانطور که مشخص است مربوط به تصاویر است. در این بخش آخرین تصاویری که دوستان شما و خودتان اضافه کرده‌اید را می‌بینید.

۱۷٫ بخش گروه‌هاست. می‌توانید گروههایی که عضو آنهااید را ببینید و آنها را مدیریت کنید.

۱۸٫ بخش نوت‌ها هرچند بخش کم استفاده‌ای در بین بسیاری از کاربران ایرانیست اما امکان جذابی دارد و می‌توان از آن به عنوان سکوی انتشار مطالب و نوشته‌ها برای به اشتراک گذاری بین دوستان استفاده کرد. در این بخش آخرین نوت‌های خود و دوستانتان را ببینید.

۱۹٫ این بخش هم مربوط به لینکهایی است که دوستان به اشتراک گذاشته‌اند. تفاوتی که وجود دارد این است که در فیسبوک وقتی لینکی را به اشتراک می‌گذارید بخشی از آن صفحه نیز نشان داده می‌شود. پس انتظار صفحه‌ای خشک با چندتا لینک را نداشته باشید!

۲۰٫ در قسمتی که نشان داده شده است دوستان آنلاین دیده خواهند شد.

۲۱٫ امکان جستجو در فیسبوک یکی از امکاناتی است که حتما از آن استفاده خواهید کرد. با استفاده از این نوار می‌توانید برنامه‌ها، بازی‌ها، افراد، صفحات، گروه‌ها و هرآنچه در فیسبوک است را جستجو کنید. (البته باید دسترسی به آن برای شما فراهم آورده شده باشد. برای مثال شما نمی‎توانید دوستتان را که امکان جستجوی نامش را غیرفعال کرده بیابید.)

۲۲٫ بخشی که برای ارتباط زنده با دوستانتان وجود دارد در اینجاست. بصورت زنده با دوستانتان چت کنید.

* لایک خوردن یعنی دوست داشتن چیزی در فیسبوک. در این سرویس کاربران می‌توانند برای هرچیزی که دوستش دارند Like بزنند. عکس، متن، لینک، بازی، اپ، گروه، صفحه و هرآنچه در فیسبوک پیدا شود!

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 2:22 ] [ امیر ]

مقدمه

کرک ها به دسته های مختلفی تنظيم شده اند که هر کدام کار خواصی را انجام ميدهد ولی تنها کار مشترکی که انجام ميدهند از بين بردن محدوديت نرم افزار مورد نظر ميباشد و يا استفاده از تمامی امکانات برنامه.
برای مثال نرم افزاری که شما از آن استفاده ميکنيد حق استفاده بيشتر از ۱۵ روز را به شما نداده است و بايد حتما بعد از ۱۵ روز آن نرم افزار را خريداری کنيد تا بتوانيد هميشه از آن استفاده کنيد و کرک اين محدوديت رو بر ميدارد تا شما هزينه ای برای استفاده هميشگی نرم افزار خود پرداخت نکنيد.
استفاده از تمامی امکانات نرم افزار هم مانند اين می ماند که شما يک نرم افزار گرافيکی را دانلود کرده ايد (البته نسخه آزمايشی) و هيچ محدوديت زمانی را هم ندارد ولی نميگذارد در آخر سر وقتی عکسی را که ويرايش کرده ايد يا ساخته ايد بروی هاردتون ذخيره کنيد و بهتون ميگه که بايد برويد و نسخه اصلی نرم افزار را خريداری کنيد تا بتونيد از اين امکان ذخيره استفاده کنيد و اما کرک که باعث ميشود که شما اين نسخه آزمايشی را به نسخه کامل تغيير دهيد.

چگونگی کار با کرک ها
بعضی موقع ها بصورت آيکن خود نرم افزار شما ميباشد که بعد از نصب نرم افزار مورد نظر خود بايد آن را به جايی که نرم افزار را نصب کرديد و آيکن خود نرم افزار تان آنجا هست کپی کنيد تا بروی آيکن نرم افزار Overwrite (بروی آيکن نرم افزارتان بی افتد) شود.
بعضی از کرک ها به نام KeyGen و يا KeyMaker معروف هستند که با دادن يک نام به نرم افزار و يا در بعضی از نرم افزارها مانند MMB بايد ايميل هم بهش بديد تا بهتون سريال رو بده.
بله حالا اين سريالی که توسط اين کرک تهيه کرده ايد کجا بايد قرار بدهيد تا نرم افزار به نسخه اصلی تبديل شود؟
اکثر نرم افزار ها يک اشتراک دارند که هميشه برای وارد کردن سريال و ريجستر کردن آن بايد به منوی About رفته و در آنجا Register يا Enter Code يا Registeration يا اسم هايی تو اين مايه ها انتخاب کنيد و آن سريال و نامی که در آن کرک درست کرده ايد را در آن قسمت وارد کنيد.

حالا بعضی از کرک ها به نام های Patch و يا Patcher معروف هستند که اکثر بايد در قسمتی از کرک دکمه ای به نام Choose يا Browse يا Patch و يا هم چنين چيزهايی داشته باشد که بعد از فشردن آن بايد آدرس آيکن و يا فايلی از نرم افزار را که خود کرک مشخص کرده را در پوشه ای که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است را بهش بدهيد تا نرم افزار را بصورت کامل تبديل کند.
بعضی از کرک ها هم هستند که هم KeyMaker هستند و هم Patcher . مثل همين کرک ديکشنری Babylon که اول بايد بهش يک اسم ميداديم تا سريال رو بهمون بده و بعد از نصب برنامه به زدن دکمه Patch و دادن آدرس آيکون Babylon اون رو بصورت کامل ميکرد.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 2:13 ] [ امیر ]

                                                                 

قصد داريم ترفندي جالب و عجيب را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن ميتوانيد دوستان خود را به راحتي سرگرم کنيد! ترفندي که بيل گيتس و تمامي مهندسين مايکروسافت نيز نتوانستند براي آن دليلي پيدا کنند (به گفته ی دیگران). خودتان مي توانيد امتحان کنيد…!
جهت خواندن این مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

براي اين کار کافي است يک پوشه جديد ايجاد کنيد (راست کليک کنيد و از New بر روي Folder کليک کنيد).
سپس براي نام آن عبارت con را تايپ کنيد.
نکته جالب اين موضوع اينجاست!
شما و هيچ کس ديگر نميتواند فولدري با نام con ايجاد کند!
اين مورد در مورد دو عبارت aux و nul و چندین عبارت دیگر نيز صدق ميکند.
پس دست به کار شويد ، شايد بالاخره توانستيد چنين کاري بکنيد.

مارا با ارایه نظرات خود همراه کنید.باتشکر

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 2:5 ] [ امیر ]

هم اکنون شاید پس از گوشی های موبایل ، دستگاه های MP3 Player رشد روز افزونی دارند. در این ترفند قصد داریم به معرفی چند ترفند قابل استفاده در MP3 Player های مختلف بپردازیم. ترفندهایی کاربردی که میتوانید از MP3 Player خود بهتر و بهینه تر استفاده کنید.

عدم اجرای آهنگهای آنلاین خریداری شده
فرض کنید که در اینترنت فایل‌های موزیکی را خریداری کرده‌اید. گرچه در کامپیوتر آنها به راحتی اجرا می‌شوند، اما در MP3 Player آهنگ‌های خریداری شده پخش نمی‌شوند.
در حالت عادی فایل‌های موسیقی با قانون کپی DRM یا Digital Rights Management وجود دارند، پس MP3 Player شما نیز تنها وقتی قادر به اجرای این آهنگ‌ها خواهد بود که نرم‌افزار اجرایی او از قانون کپی گفته شده حمایت و پشتیبانی کند.
اینگونه که معلوم است در دستگاه شما چنین پشتیبانی وجود ندارد. اما شما می‌توانید فایل‌ها را به راحتی از قانون DRM جدا کنید. برای این کار باید موزیک‌ها را روی یک Audio-CD ثبت کنید و سپس آنها را به فرمت MP3 تبدیل کنید. باید گفت که کیفیت صدا به خاطر تغییرات بوجود آمده در این میان، کمی تضعیف خواهد شد.

ادغام کردن آهنگ های WMA
اگر آهنگ‌های شما به فرمت WMA می‌باشند، ابتدا با برنامه‌ای مانند Windows Media Player یا هر برنامه دیگری با قابلیت ثبت و کپی مانند Nero یک سی‌دی Audio درست کنید.
اگر از نسخه 9 Windows Media Player استفاده می‌کنید گزینه های مقابل را برگزینید: File->Copy->Copy to AudioCD اگر از نسخه 10 Windows Media Player استفاده می‌کنید گزینه‌های مقابل را فعال کنید: File->CDs and Device-Copy AudioCD.
اکنون یا در Windows Media Player لیست موجود از آهنگ‌های مورد نظر را انتخاب کنید یا آنها را در اکسپلورر ویندوز انتخاب کنید و به Media Player بکشانید.
توسط گزینه Start copy سی‌دی جدیدی رابا فایل‌های WAV درست می کنید.هنگامی که این عمل پایان یافت، آهنگ‌های Audio-CD را به قالب MP3 تبدیل کنید. برای اینکار در Windows Media Player 10 گزینه‌های مقابل را برگزینید: File->CDs and device->Copy from Audio CD
اکنون فایل‌های MP3 را بدون هرگونه قانون کپی دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کاری که انجام داده‌اید درست بوده است، از راه زیر امتحان کنید:
در اکسپلورر ویندوز، نشانگر موش را چند ثانیه‌ای بر روی فایل MP3 نگهدارید. اکنون باید پنجره‌ای با محتوای زیر برای شما ظاهر شود: safe:No

تبدیل آهنگ های MP4
فرض کنید که آهنگ‌های M4P را از iTunes-Store اپل تهیه کرده‌اید. از این آهنگ‌ها نیز می‌توانید DRM را جدا کنید. برای اینکار باید توسط iTunes یک Audi-CD درست کنید. یک لیست پخش را انتخاب کنید و یا آهنگ‌های مورد نظر خود را جدا کنید. سپس توسط گزینه های زیر CD صوتی را تشکیل دهید:
Edit->Setting->Advanced->Copy-audio-CD
سپس می‌توانید آهنگ‌های audio-CD را مانند مطالب گفته شده در بالا به قالب MP3 تبدیل کنید.

 

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 2:0 ] [ امیر ]

این روزها دور، دور هوشمندها و قابل حمل هاست، يا همان تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها، از اين روست که بسياري پايان رايانه‌هاي خانگي را اعلام مي‌کنند. باتوجه به آن‌چه که از آمار به دست مي‌آيد، اين گفته قابل تاييد است. حال با اين توضيح به اين سوال مي‌رسيم که تبليت بخرم يا نوت بوک؟ اين سوالي است که بارها براي شما پيش آمده است و شايد ان را از چند نفري هم پرسيده‌ايد. هرچند نمي دانيم در اين پرسوجو به چه نتيجه‌اي رسيده‌ايد، اما در اين شماره قصد داريم تا اين دو دستگاه را در کنار هم قرار داده و با بياني ساده از امکاناتي که به کار بر مي‌دهند شما را به قضاوتي عادلانه دعوت کنيم.

پردازنده:

پردازش به عنوان اولين عامل در سرعت يک سيستم به شمار مي‌آيد. بسياري از فعاليت‌ها که به پردازش بالا احتياج دارند، اهميت اين قطعه که قلب يک سيستم به شمار مي‌آيد را چند برابر مي‌کند. با اين توضيح نبايد از پردازنده تبلت انتظار بالايي داشته باشيد چراکه نوع معماري که در اين پردازنده‌ها رعايت شده منجر به کاهش مصرف انرژي و به دنبال آن کاهش سرعت شده است. درحال حاضر بيشتر تبلت‌هاي موجود در بازار از چيپ‌ست‌هاي ARM بهره مي‌برند. پردازنده‌هاي ARM همان پردازنده‌هاي استفاده شده در اسمارت‌فون‌ها و موبايل‌ها هستند که به تبلت‌ها نيز راه پيدا کرده‌اند. برخي شرکت‌ها نيز از نسخه‌هاي اختصاصي چيپ‌ست‌هاي ARM استفاده مي‌کنند که در اين رابطه مي‌توان به شرکت اپل که از Apple A5 chip روي iPad2 استفاده کرده اشاره کرد. همچنين پردازنده‌هاي شرکت nVidia معروف به tagra2 که روي بيشتر تبلت‌هاي اندرويدي يافت مي‌شود. همچنين لازم به ذکر است که بيشتر تبلت‌هاي امروزي از پردازنده‌هاي دو هسته‌اي استفاده مي‌کنند. برخي از تبلت‌هاي ويندوزي هستند که از پردازنده‌هاي بهتري بهره مي‌برند اما با اين همه تبليت‌ها در پردازش و سرعت به نت بوک‌ها و نوت بوک‌ها نمي‌رسند.
پردازنده‌هاي نوت بوک‌ها شامل دسته بندي‌هاي زيادي مي‌شوند که عنوان همه آن‌ها با قابليت‌هايشان کمي منطقي نيست. از اين رو فقط به برخي از آن‌ها اشاره مي‌کنيم تا بتوانيد مقايسه خوبي را با پردازنده‌هاي تبلت‌ها داشته باشيد.
اگر پردازش برايتان مهم است حتما به سراغ نوت‌بوک بيايد. در ضعيف‌ترين حالت شما مي‌توانيد از نوت‌بوک‌ها يا نت‌بوک‌هايي بهره ببريد که داراي پردازنده‌هاي اتم هستند. اين پردازنده‌ها که انقلابي در اندازه، مصرف کم انرژي وقدرت مناسب پردازش به ايجاد کرده است، مي‌تواند با سرعت خوبي نرم‌افزارهاي روميزي مايکروسافت و نيز بسياري از نرم‌افزارهاي ديگر را به اجرا درآورد. اگر هم کار با نرم‌افزارهاي سنگين و محاسباتي پيچيده داريد بايد به سراغ پردازنده‌هايي از خانواده Core i برويد و خيال خود را نسبت به اين موضوع راحت کنيد. تنوع بالا در انتخاب پردازنده مناسب با نوع استفاده شما اين قابليت را ايجاد مي‌کند که شما انتخاب بهتر و آزادانه‌تري نسبت به تبلت داشته باشيد.

سيستم عامل:

براي کسي که با نرم‌افزارهاي زيادي کار مي‌کند شايد تبلت يک اسباب بازي به نظر برسد، چرا که سيستم‌عامل آن بسيار ضعيف و کاملا متفاوت با نوت‌بوک‌هاست و قابليت نصب و اجراي بسياري از نرم‌افزارها را ندارد و در برخي موارد مشابه سازي شده است. تبلت‌هاي موجود در بازار با سيستم‌عامل‌هاي مختلفي عرضه مي‌شوند که در اين ميان محبوب‌ترين سيستم‌عامل دنياي تبلت‌ها را iOS شرکت اپل که هم روي ipad و هم روي iphone نصب است مي‌توان برشمرد. اما مشکل اينجاست که اين سيستم‌عامل را فقط و فقط روي محصولات شرکت اپل مي‌توان يافت و شرکت‌هاي ديگر حق استفاده از آن را ندارند. از طرفي ديگر، بسياري از تبلت‌هاي موجود در بازار از نسخه سوم سيستم‌عامل اندرويد استفاده مي‌کنند که توانسته به رقيبي جدي براي iOS تبديل شود. سيستم‌عامل اندرويد که محصول کمپاني Google است و روي بيشتر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌هاي بازار يافت مي‌شود در مدت کوتاهي توانست محبوبيت بسيار بالايي بين کاربران پيدا کند و مي‌تواند يکي از بهترين انتخاب‌ها باشد. در بازار سيستم‌عامل‌هاي ديگري مانند Black Berry و HP نيز يافت مي‌شوند. برخي تبلت‌ها هم با سيستم‌عامل Windows 7 روانه بازار شده‌اند که البته اين نسخه از ويندوز براي استفاده در تبلت‌ها ساخته نشده است اما آن‌چه که در نسخه Windows 8 ديده مي‌شود، ورود اين سيستم‌عامل مي‌تواند براي کاربران ويندوزي تبلت‌ها راضي کننده به نظر بيايد.
به طور حتم اگر قرار باشد حرفي در مورد سيستم عامل زده شود، بايد به سراغ نوت‌بوک‌ها رفت. سيستم‌عامل‌هاي زيادي براي اين دستگاه‌ها منتشر شده است که معروف‌ترين و فراگيرترين ‌آن‌ها ويندوز است. بسياري از دستگاه‌هاي موجود در بازار، زمان فروش روي خود يک نسخه از سيستم‌عامل ويندوز را دارند. همچنين برخي از مدل‌ها نيز براي کاهش قيمت از سيستم‌عامل‌هاي لينوکس بهره مي‌برند. نقش سيستم عامل زماني پر رنگ مي‌شود که شما براي انجام کارهايتان از نرم‌افزارهايي بهره مي‌بريد که براي اجرا وابسته به سيستم‌عامل‌هايي مانند ويندوز و لينوکس هستند. از اين رو خريد يک نوت‌بوک نگراني از بابت سيستم‌عامل را براي شما به‌وجود نمي‌آورد. اين قابليت نيز در نوت‌بوک وجود دارد که شما هم زمان از چندين سيستم عامل به صورت واقعي و مجازي بهره ببريد. سيستم عامل را جدي بگيريد چرا که با آمدن نرم‌افزارهاي متنوع اهميت آن نيز افزايش مي‌يابد.

صفحه نمايش:

وزن، يکي از مهم‌ترين عامل‌ها براي خريد تبلت به شمار مي‌آيد، همچنين يکي از علت‌هاي سبک بودن تبلت‌ها صفحه نمايش آنست. اندازه صفحه نمايش يکي از اصلي‌ترين مولفه‌هاي انتخاب تبلت توسط کاربران است که تا حد زيادي مي‌تواند روي خريد نيز تاثير بگذارد. درحال حاضر صفحه نمايش تبلت‌هاي بازار، از 7 اينچ شروع شده و تا کما بيش بزرگ‌تر از 10 اينچ ادامه مي‌يابد. اين ميزان صفحه نمايش براي کار مداوم با دستگاه توصيه نمي‌شود چراکه خستگي زودرس را براي چشم به همراه مي‌آورد. پس اگر مي‌توانيد اولا کم‌تر با تبليت کار کنيد و دوما تبلت‌هاي با صفحه نمايش‌ بزرگ را خريداري کنيد. درحال حاضر بزرگ‌ترين سايز موجود در بازار تبلت با 10.1 اينچ است که مناسب‌ترين نوع صفحه نمايش را در اختيار شما قرار مي‌دهد که براي وب‌گردي، بازي‌ و... مناسب است. البته تبلت‌ها در اندازه‌هاي کوچکتري نيز عرضه مي‌شوند که بيشتر در سايزهاي 7 اينچي روانه بازار شده‌اند.
چقدر به چشم‌هايتان اهميت مي‌دهيد؟ اين سوالي است که جواب آن اندازه صفحه نمايش شما را مشخص مي‌کند. يعني انتخاب صفحه نمايش مناسب با نوع استفاده و ميزان ساعت کار شما، ارتباط مستقيمي با سلامت چشمانتان دارد. اگر از آن دسته از کاربراني هستيد که مدت زمان زيادي را با سيستم سر و کار داريد، به سراغ دستگاه‌هايي برويد که اندازه صفحه آن‌ها از 13 اينچ به بالاست. اين نکته را بدانيد که هرچقدر صفحه نمايش بزرگ‌تر شود، وزن دستگاه نيز افزايش ميابد و هر ميزان صفحه نمايش کوچک شود و ديگر قطعات کارايي بالاتري داشته باشند، قيمت نيز افزايش مي‌يابد. درحال حاضر نوت بوک‌ها با صفحه نمايش‌هاي مختلف در ابعاد متفاوت در بازار عرضه مي‌شود که انتخاب آن را براي شما راحت کرده است اما به نکته‌اي که در ابتدا به شما گفتيم توجه داشته باشيد. درحال حاضر نوت‌بوک‌ها از حدود 12 اينچ تا 17 اينچ در بازار عرضه مي‌شوند.
آيا شما واقعا يک تبلت مي‌خواهيد يا يک نوت‌بوک براي شما مناسب است؟
در اين پرونده سعي کرديم با قياسي موجز به اين سوال مهم پاسخ داده باشيم اما براي جمع بندي نهايي، اين بخش پاياني را ارائه مي‌کنيم. همانطور که قبلا نيز در مطالب ديگر گفته بوديم، اولين نکته‌اي که بايد در خريد هر محصول فناوري درنظر بگيريم اين است که بدانيم قرار است چه استفاده‌اي از آن داشته باشيم و در دراز مدت چه انتظاري از آن خواهيم داشت؟ پاسخ صحيح و واقع بينانه به اين سوال با استفاده از توضيحات ارائه شده در اين پرونده بسيار کارگشا خواهد بود و شما را به انتخابي درست رهنمون خواهد ساخت.
تبلت‌ها بسيار زيبا، شيک و براي انجام بسياري از کارهاي روزمره فناورانه از جمله وب‌گردي، ديدن تصاوير و مديرت آن‌ها، بازي‌هاي کوچک، خواندن کتاب‌هاي الکترونيک، تماشاي فيلم و ...مناسب هستند. به زباني ديگر بايد گفت: تبلت‌ها بيشتر با هدف پاسخ‌گويي به نيازهاي مصرف‌کنندگان محتوا طراحي شده‌اند، شما مي‌توانيد با استفاده از تبلت تمام موارد بالا را انجام دهيد. تبلت اين امکان را براي شما فراهم مي‌کند که از يک رايانه سبک، قابل حمل سريع، عمر شارژ باتري بلند مدت(در برخي از مدل‌ها تا 16 ساعت)، حرارت پايين و.... بهره ببريد و به تعبيري ديگر تبلت‌ها تعريف جديدي از يک رايانه هستند که از قابليت‌هاي کاربردي بيشتري برخوردارند. اما نمي‌توانيد انتظار کارهاي سنگين از تبلت‌ها داشته باشيد. چراکه سخت‌افزار موجود اين امکان را به شما نمي‌دهد.
اگر بخواهيم به ويژگي‌هاي يک نوت‌بوک بپردازيم بايد بيشتر به سخت‌افزار اشاره داشته باشيم. تنوع سخت‌افزار موجود در توليد يک دستگاه نوت‌بوک از جمله؛ کارت گرافيک، پردازنده، هارد و... باعث شده است تا انتخاب مشتري کاملا آزادانه باشد و تن به اجبار ندهد. به اين معنا که تنوع سخت‌افزار، تنوع محصول را نيز به همراه داشته است. شما مي‌توانيد در درازمدت موضوع ارتقا لپ‌تاپ را در مورد قطعات پر کاربرد و تاثير گذار از جمله هارد، رم و... داشته باشيد اتفاقي که در مورد تبلت‌ها فعلا ميسر نيست. صفحه نمايش بزرگ، صفحه‌کليد فيزيکي، قدرت بالاي پردازش براي کار با نرم‌افزارهاي صنعتي، محاسباتي و گرافيکي و همچنين رعايت استانداردهاي ارگونوميک براي کاربر نکاتي است که خريد يک نوت‌بوک را توجيه پذيرتر از يک تبلت مي‌کند.
در پايان بايد بگوييم؛ تبلت گدجتي است که از نظر امکانات بهتر از گوشي‌هاي هوشمند موجود دربازار است و تقريبا نزديک به نت‌بوک‌هاست اگر نياز شما چيزي بين يک تلفن هوشمند و نوت‌بوک است انتخاب تبلت مناسب است اما اگر شما يک تلفن هوشمند داريد و نياز شما برآورده نشده است حتما به سراغ نوت‌بوک برويد. خريد خوبي داشته باشيد.

وزن:

در مورد وزن کسي نمي‌تواند ايرادي به تبلت‌ها بگيرد. به طور کلي يکي از عامل‌هاي توسعه فروش تبلت‌ها وزن آن‌ها بوده که کاربر را از شر تحمل وزن بالاي لپ‌تاپ در کنار ديگر ملزوماتي که هر روز به آن‌ها نياز دارد، خلاص کرده است. در بازي وزن اين تبلت‌ها هستند که پيشتازند، اين رقابت را اپل شروع کرد. وقتي iPad2 با وزن 601 گرم و ضخامت 8.8 ميليمتر راهي بازارهاي جهاني شد سر و صداي بسيار زيادي به پا کرد و بسياري را شگفت‌زده کرد اما مدتي پس از آن تبلت سامسونگ يعني Galaxy Tab 10.1 پا را از اين هم فراتر گذاشت و تبلتي سبک‌تر و نازکتر را راهي بازار کرد. اين تبلت تنها 595 گرم وزن و همچنين 8.6 ميليمتر ضخامت داشت. ديري نگذشت که بلک بري هم به مسابقات وزن پيوست و تبلت 7 اينچي با ضخامت 9.7 ميليمتر با وزني معادل 400 گرم را روانه بازار کرد.
صحبت از وزن که به ميان مي‌آيد، نوت‌بوک‌ها جايي براي ارز اندام ندارند. درحال حاضر سبک‌ترين دستگاه‌ها نت بوک‌ها هستند که با وزني معادل1.2 کيلوگرم در بازار يافت مي‌شوند. اين دستگاه‌ باتوجه به رعايت کاهش وزن، فاقد ديسک درايو هستند و محدود به پورت‌هاي USB پورت شبکه و يک پورت خروجي جهت نمايش اسلايد مي‌شوند. با اين توضيح در ديگر قطعات نيز کوچک سازي اتفاق افتاده است و از اين رو کاهش وزن باعث کاهش کارايي و کاهش مصرف انرژي شده است. اگر به دنبال يک دستگاه سبک با کارايي بالاتر از تبلت هستيد نت‌بوک بهترين انتخاب به شمار مي‌آيد. درحال حاضر نت‌بوک‌هاي 10 اينچي و 12 اينچي در بازار وجود دارد که وزن 10 اينچي‌ها به همراه شارژر کمتر است.

ذخيره سازي:

اين موضوع که چه ميزان فضا براي ذخيره سازي اطلاعات دم دستي خود نياز دارديد، سوالي است که پاسخ دادن به آن مي‌تواند در زمان خريد يک دستگاه تبلت تعيين کننده باشد. در حال حاضر بيشتر تبلت‌ها با مقدار ذخيره سازي16 گيگابايت به فروش مي‌رسد که اين ميزان فضا براي ذخيره سازي اطلاعات بسيار اندک است. اين مقدار شايد براي کارهاي روزمره و گوش کردن موسيقي فضاي کافي باشد اما براي نگه‌داشتن فيلم و فايل‌هاي حجيم منطقي به نظر نمي‌رسد. اما موضوع زماني دشوار مي‌شود که برخي از تبلت‌ها مانند iPad از اسلات کارت حافظه پشتيباني نمي‌کند و اين به اين معناست که شما نمي‌توانيد حافظه دستگاه را افزايش دهيد. هرچند که بيشتر تبلت‌هاي موجود در بازار داراي شيار کارت حافظه بوده و مي‌توانيد حافظه‌ آنها را افزايش دهيد. اما با اين حال تبلت‌ها از نظر حافظه به نوت‌بوک‌ها نخواهند رسيد چراکه قيمت تمام شده شان نيز افزايش ميابد. درحال حاضر تبلت‌ها در نسخه‌هاي 32 گيگابايت و 64 گيگابايت نيز در بازار موجود است.
امروزه باتوجه به بالا رفتن حجم اطلاعات و اهميت ذخيره سازي آن، هارد به عنوان اصلي‌ترين وسيله ذخيره سازي نقش تعيين کننده‌اي را در انتخاب يک نوت‌بوک دارد. بسياري از اطلاعات وجود دارد که نياز به فراخواني هر روزه دارند مانند؛ آرشيو عکس براي گرافيست‌ها و... از اين رو دستگاهي که هارد مناسبي را داشته باشد و ميزان فضاي زيادي را براي ذخيره سازي اطلاعات در اختيار شما قرار دهد به طور حتم نوت‌بوک خواهد بود. درحال حاضر مي‌توان در زمان خريد يک نوت بوک، هارد مورد نياز را براي دستگاه انتخاب کرد به اين دليل که، نوع جانمايي اين قطعه روي نوت‌بوک به گونه‌ايست که با باز کردن بخشي از قاب دستگاه مي‌توان هارد موجود را تعويض کرد. ظرفيت‌هاي موجود هارد در بازار از 160 گيگابايت آغاز و تا حدود 1 ترابايت قابل ابتياع است. همچنين مي‌توان در صورت نياز از هاردهاي اکسترنال نيز استفاده کرد.

نرم افزار جانبي:

از آن‌جا که سيستم عامل‌هاي توليد شده براي تبلت اندک و نوپاست لذا ميزان نرم‌افزارهاي اين سيستم‌عامل‌ها در مقايسه با نوت‌بوک‌ها بسيار کمتر است. از طرفي اختصاصي بودن برخي از اين قبيل نرم‌افزارها باعث شده است که تا پاسخ‌گويي به نرم‌افزار و نيز تعدادي به عنوان يک عامل مهم در انتخاب و خريد يک تبلت به حساب بيايد. درحال حاضر فروشگاه نرم‌افزاري اپل نزديک به 300 هزار نرم‌افزار دارد که حدود 65هزار آن به طور اختصاصي براي iPad نوشته شده‌اند. از سوي ديگر Android 3.0 قرار دارد که با توجه به انتشار تازه‌اش تا کنون نرم‌افزارهاي زيادي براي آن نوشته شده است و در اين سيستم‌عامل نيز نبايد نگران کم بودن نرم‌افزارهاي مخصوص آن باشيد. تبلت‌ها اما از نظر آن‌چه که ما جانبي مي‌ناميم؛ ازجمله پورت‌هاي خروجي و ورودي، امکان اضافه شدن حافظه کارتي، تعويض باتري و.... محدود است و در برخي از تبلت‌ها هيچ کدام از اين موارد وجود ندارد. اما يک نکته و آن نيز پشتيباني از 3G قابليتي است که مي‌توان از آن به عنوان يک برگ برنده نام‌برد هرچند که استفاده از اين امکان براي نوت‌بوک نيز وجود دارد.
تمام نرم‌افزارهاي موجود در بازار که در قالب يک ديسک سخت يا از طريق دانلود اينترنت يافت مي‌شود براي سيستم‌عامل‌هايي طراحي شده اند که روي يک دستگاه لپ‌تاپ قابل نصب است. البته در اين بين نرم‌افزارها يا امکاناتي که به صورت وب نوشته و در اختيار کاربر قرار مي‌گيرند از قاعده مستثني است. با اين توضيح از بابت نصب نرم‌افزارهاي مختلف و کار با آن با يک نوت‌بوک نگران نباشيد. اما در مورد امکانات جانبي که نوت‌بوک به شما ارائه مي‌کند بايد بگوييم؛ پورت‌هاي که به عنوان خروجي و ورودي از آن‌ها مي‌توان استفاده کرد از جمله USB، HDMI، پورت سريال و .... به عنوان مزيت‌هايي است که در تبلت‌هاي ارزان قيمت از آن‌ها خبر نيست. همچنين باتري نوت‌بوک قابل تعويض و حتي تعمير است که اين امکان در مورد تبلت‌ها وجود ندارد.

امیدوارم مطالب فوق مورد پسند شما بوده باشد.

لطفا" مارا با نظر شیرین خود خوشحال نمایید.

باتشکر

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:52 ] [ امیر ]

چگونه Desktop خود را خلوت كنيد و در عين حال به تمام آيكونها دسترسي داشته باشيد..؟.

اگر آيكونهاي زيادي روي دسكتاپ خود داريد و در عين حال به زيبايي دسكتاپ خود اهميت ميدهيد.اين مقاله مختص شماست...:

1-يك Folder جديد به نام MyDesktop روي دسكتاپ خود بسازيد .

2-تمام آيكونهايي كه روي دسكتاپ خود داريد را درون اين Folder جديد بريزيد(بجز آيكونهاي MyComputer و RecycleBin با بقيه آيكونهاي خود ميتوانيد اين كار را انجام دهيد)

3-فولدر MyDesktop را Drag كنيد و آن را تا داخل ديواره سمت چپ دسكتاپ خود بكشيد و سپس رها كنيد.به اين وسيله يك منوي Quick Acces در سمت چپ دسكتاپ خود درست كرده ايد.

4-روي منوي ساخته شده RightClick كنيد و گزينه Auto Hide را انتخاب كنيد .

 

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:49 ] [ امیر ]

گاهی بد نیست که با زبان اعداد، مروری بر اینترنت داشته باشیم، پدیده‌ای که سخت وابسته‌اش هستیم:

۱- اینترنت چقدر بزرگ است؟!
گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معالدل ۵ میلیارد گیگابایت یا ۵ تریلیون مگابایت است. از انجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا ۱۰ ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را ۵ ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مفز یک میلیون انسان است.
بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی ۲۱۲ DVD یا ۴۰ دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

۲-میزان دسترسی به اینترنت:
۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است. در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، ۳۲ درصد، در خاورمیانه ۲۹ درصد، در آسیا ۲۰ درصد و در آفریقا ۸ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.

۳- ایمیل: هر روز ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته ۸۱ درصد آنها یعنی ۲۰۰ میلیارد عدد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه ۹۰ تریلیون ایمیل فرستاده می‌شود.

۴- نبرد اینترنت و تلویزیون: ۵۹ درصد آمرکایی‌ها به طور همزمان در هنگام دیدن تلویزیون از اینترنت هم استفاده می‌کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اینترنت بیش از تلویزیون، وقت آزاد مردم را به خود جلب می‌کند.

۵- اینترنت در زندگی نوجوان‌ها: نوجوان‌ها در آمریکا، هر هفته ۳۱ ساعت آنلاین هستند. که ۳٫۵ ساعتش را صرف چت می‌کنند. ۲ ساعتش را صرف دیدن ویدئوهای یوتیوب می‌کنند. ۲ ساعتش را صرف تماشای ویدئوهای مستهجن آنلاین می‌کنند. ۱٫۵ ساعت را در سایت‌هایی می‌گذرانند که توصیه‌های تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری می کند. بیشتر از یک ساعت را در سایت‌ها جراحی زیبایی و پلاستیک می‌گذارنند و ۳۵ دقیقه هم نکات مربوط به کاهش وزن و رژیم غذایی را در وب‌سایت‌های مربوطه مطالعه می‌کنند.
در مقام مقایسه، آنها تنها ۴ ساعت را صرف انجام تکالیف تحصیلی می‌کنند!

۶- در اینترتت ۲۳۴ میلیون سایت و ۱۲۶ میلیون وبلاگ وجود دارد.

۷- حدود ۳۰ درصد آمریکایی‌ها،۶ درصد بریتانیایی‌ها، ۵ درصد ژاپنی‌ها، ۴ درصد برزیلی‌ها و کانادیی‌ها وبلاگ‌نویسی می‌کنند. ۵۱ دصد وبلاگ‌نویس‌ها زن و ۴۹ درصد آنها مرد هستند. ۵۳ درصد وبلاگ‌نویس‌ها بین ۲۱ تا ۳۵ سال سن دارند و ۲۰ درصدشان کمتر از بیست سال سن دارند.
۸- هر ثانیه بیش از ۲۸ هزار نفر کاربر اینترنت، مشغول مشاهده مختوای نامناسب ویدئویی هستند.

۹- اینترنت موبایلی: ۷۰ درصد کاربران اینترنت موبایلی، تنها زمانی که بیرون از منزل هستند، از اینترنت موبایلی استفاده نمی‌کنند، آنها در داخل منزل هم به از اینترنت موبایلی بهره می‌برند. ۸۷ درصد کاربران اینترنت موبایلی، بیش از یک بار در روز به اینترنت متصل می‌شوند و البته ۵۰ درصد کاربران هم بیش از ۵ بار در روز از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند. ۸۱ درصد کاربران در هر نوبت اتصال به اینترنت موبایل، بیش از ۱۵ دقیقه وب‌گردی می‌کنند. ۶۰ درصد کاربران هم به منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

۱۰- چرا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند؟!
۱۶ درصد برای سرگرمی، ۱۰ درصد برای رسیدن به انواع و اقسام اطلاعات، ۱۳ درصد برای مقاصد اقتصادی و مدیریت امورات مالی و بانکی، ۳۴ درصد برای استفاده از سرویس‌های پیش‌پرداخت و ۵ درصد برای گیم و خرید.

۱۱- توییتر: توییتر ۱۰۵ میلیون کاربر دارد.
فیس‌بوک بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
تخمین زده می‌شود که یوتیوب بین ۱۲۰ تا ۱۲۴ میلیون کاربر داشته باشد که معادل یک سوم کل جمعیت آمریکاست.
۱۲- هر دقیقه، از شش میلیون صفحه فیس‌بوک بازدید می‌شود که معالدل ۳۷٫۴ تریلیون مرور صفحه در سال می‌شود.
هر ماه ۲٫۵ میلیارد عکس در فیس‌بوک آپلود می‌شود.
۱۳- هر ماه، کاربران اینترنت ۱۲٫۲ میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند. فقط در آمریکا، به تنهایی، در هر ماه ۹۲۴ میلیون ویدئو در سایت hulu مشاهده می‌شود.

۱۴- هر روز ۵۰ میلیون توییت انحام می‌شود. در سال ۲۰۰۷، تعداد توییت‌ها روزانه تنها ۵هزار تا بود، در سال ۲۰۰۸، این عدد به ۳۰۰ هزار و در سال ۲۰۰۹ به ۲٫۴ میلیون رسید.
امروزه در هر ثانیه ۶۰۰ توییت انجام می‌شود!

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:40 ] [ امیر ]

Firewire یا i-Link که به IEEE ۱۳۹۴ نیز معروف است ، یک استاندارد واسط برای گذرگاه سریال در رایانه های شخصی است که امکان برقراری ارتباطات صوتی و تصویری دیجیتال را فراهم می سازد.
Firewire در بسیاری از موارد جایگزین SCSI شده است و این به دلیل کمتر بودن هزینه پیاده سازی و همچنین سادگی پیاده سازی سیستم های کابلی بوده است.
از سال ۱۹۹۵ تقریبا تمام دوربین های دیجیتال مدرن از این اتصال پشتیبانی می کنند. بسیاری از رایانه ها از قبیل Macintosh که به منظور امور خانگی و حرفه ای صوتی و تصویری طراحی شده اند به طور پیش فرض و پیش ساخته درگاههای Firewire دارند. Firewire همچنین سالها یک ویژگی جالب توجه ipod های شرکت Apple بوده است که به منظور دریافت اطلاعات در چند ثانیه و همچنین شارژ مجدد باتری به طور همزمان و تنها با یک کابل استفاده می شد. از این گذرگاه معمولا برای اتصال دوربین های ویدئویی دیجیتال و دستگاه ها و رسانه های ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شود.
اما استفاده دیگر آن در سیستم های ویدئویی real time یا زنده مثل سیستم های نظارت و کنترل و همچنین سیستم های حرفه ای صوتی است.


Firewire در بعضی موارد به جای گذرگاه معمولی USBاستفاده می شود. دلیل این امر هم سرعت موثر بالاتر است و هم این که Firewire به رایانه میزبان نیازی ندارد.
Firewire تمامی قابلیت های SCSI را فراهم می سازد و در مقایسه با USB۲.۰ پرسرعت ، از سرعت بالاتر تبادل اطلاعات پشتیبانی می کند ؛ خصوصیتی که برای همه افراد بخصوص ویرایشگرهای صوتی و تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است.
Firewire قادر است تا ۶۳ دستگاه جانبی را به طور خطی به هم متصل نماید. تنها محدودیت این اتصالات هم غیر چرخشی بودن ساختار شبکه است. یعنی همانطور که گفته شد به صورت خطی و نه به صورت حلقوی به هم متصل می شوند. بنابراین امکان ارتباط دو به دو نیز بین دستگاه ها فراهم می آید.
به عنوان مثال یک چاپگر و یک اسکنر می توانند به طور مستقیم با هم ارتباط برقرار کنند. بدون این که نیازی به حافظه سیستم و یا CPU داشته باشند. Firewire همچنین از وجود چند میزبان در هر گذرگاه نیز پشتیبانی می کند.
USB برای فراهم آوردن این امکانات و قابلیت ها به تراشه مخصوص نیاز دارد. بنابراین کابل آن ، مخصوص و گران قیمت خواهد بود. در حالی که Firewire تنها به یک کابل با تعداد سوزنهای مشخص در هر دو سر کابل (معمولا ۶تا) نیاز دارد که برای پشتیبانی از Plug and Play و hot Swapping طراحی شده است. این دو عبارت به این مفهوم اند که در صورت نیاز به قطع ارتباط یک دستگاه با دستگاه های دیگر و یا جایگزینی یکی با دیگری نیازی به قطع منبع تغذیه نیست و در حال روشن بودن دستگاهها نیز این اعمال امکان پذیرند و صدمه ای به هیچ یک وارد نخواهد آمد. Firewire ۴۰۰ قادر به تبادل اطلاعات بین دستگاه ها با سرعت ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۴۰۰ مگابیت در ثانیه است که البته مقدار واقعی آنها ۹۸.۳۰۴ ، ۱۹۶.۶۰۸ و ۳۹۳.۲۱۶ مگابیت در ثانیه است.
اگر چه USB۲ ادعای فراهم کردن سرعت بالاتری را دارد (۴۸۰مگابیت در ثانیه) اما در عمل Firewire به دلیل ارتباط مستقیم دستگاه ها و معماری یک به یک آنها سریعتر خواهد بود. البته طول هر کابل نباید از ۴.۵ متر بیشتر شود.
Firewire ۸۰۰ نیز امکان ارسال اطلاعات با سرعت ۷۸۶.۴۳۲ مگابیت در ثانیه را فراهم می کند. IEEE ۱۳۹۴b از اتصالات نوری تا طول ۱۰۰ متر و سرعت تبادل اطلاعات تا ۳.۲ گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند که در نوع خود فوق العاده است

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:31 ] [ امیر ]

یکی از شرکت های بزرگ در زمینه تولید گوشی های همراه، شرکت نوکیا است. مشتریان گوشی های نوکیا در جهان و ایران بسیار زیاد هستند و غالبا تمایل به تهیه این مارک گوشی در ایران بیشتر از سایر گوشی ها بوده است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از آی تی نیوز، گوشی های نوکیا تفاوت ها و نکات جالبی را در دل خود دارند که دانستن آن ها علی الخصوص برای دوستداران این نوع از گوشی ها می تواند بسیار جذاب باشد.

ده نکته جالب در مورد نوکیا
با هم ده نکته از این نکات جالب را می‌خوانیم:
۱٫صدای زنگ مخصوص نوکیا به نام ” Nokia tune” ، آهنگی است که در حقیقت ” گرین والس” نام دارد و توسط آهنگساز معروف اسپانیانی به نام فرانسیسکو تارگ در قرن ۱۹ میلادی نواخته شده است. در ابتدا این آهنگ با همان نام گرین والس بر روی گوشه های نوکیا بود. اما از سال ۱۹۹۸ بعد از آن که این صدا به صدای آهنگ نوکیا معروف شد به نام فعلی تغییر پیدا کرد.
۲٫اولین ارتباطی که از طریق GSM ، سیستم ارتباطات جهانی برقرار شد، در سال ۱۹۹۱ در هلسینکی با حمایت شبکه نوکیا بود که برای نخست وزیر فینلند، هری هلکری، توسط گوشی نوکیا صورت گرفت.
۳٫درحال حاضر نوکیا بزرگترین تولید کننده دوربین های دیجیتال به شمار می‌رود، زیرا با توجه به دوربین های ویژه موبایل توانسته است گوی سبقت را از تولید کنندگان قدیمی دوربین ها برباید.
۴٫صدای مخصوصی که برای صدای پیام های کوتاه در گوشی های نوکیا است عینا صدای دستگاه تلگراف به هنگام زدن کلمه sms است.
همچنین صدای تلگراف به هنگام درج عبارت “connecting people”، با روند تصاعدی صدای زنگ ها مشابهت دارد.connecting people، به معنای به هم رساندن انسان ها است و شعار شرکت نوکیا می‌باشد. صدای استاندارد (Standard) نیز در این گوشی ها با صدای M(message) در تلگراف ها یکی است.
۵٫فونت یا همان نوع حرف که در نوکیا به صورت شرکتی در آمده است و در کلیه بخش های راهنمایی، نوشتاری این گوشی ها کاربرد دارد AgfaMonotype Nokia Sans font نام دارد که توسط اریک اسپیکرمن طراحی شده است.
۶٫ در آسیا، رقم ۴ هرگز برای نام هیچ یک از مدل های گوشی نوکیا عنوان نشده است زیرا در بیشتر مناطق جنوبی و شرق آسیا عدد ۴ ، عدد بدشانسی است.
۷٫ نوکیا در سال ۲۰۰۶ ، در لیست مجله فورچن به عنوان قابل تحسین ترین شرکت ها در رده بیستم ایستاد. در حالی که مقام اول در زمینه شبکه های ارتباطی را کسب کرده بود و چهارمین رده را در شرکت های غیر آمریکایی.
۸٫بر خلاف سایر گوشی های مدرن امروز در بازار، گوشی های نوکیا از زمانی که ارتباط برقرار می‌شود ، زمان مکالمه را ثبت نمی کند بلکه از همان زمانی که شروع به تماس گرفتن می کنید ، زمان مکالمه محسوب می‌شود (البته به غیر از گوشی های سری ۶۰ مانند ۶۶۰۰).
۹٫ گاهی نوکیا را با نام آیکون (aikon) صدا می‌ کنند . البته کلمه آیکون برای کسانی که از نوکیا استفاده نمی‌کنند و محققین در زمینه نرم افزارهای کامپیوتری معنی دیگری دارد.
۱۰٫ نام شهری که نوکیا در آن متولد شده از رودی که از این شهر می گذرد گرفته شده است. این شهر که خود نیز نوکیا نام دارد، نام رودی که از آن عبور می‌کند “نوکیان ویرتا” است.
این نام نیز خود از کلمه قدیمی در زبان فنلاندی گرفته شده است که به معنای سمور سیاه است که البته در محتوای کلمه بیشتر معنی غم واندوه می‌دهد.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:25 ] [ امیر ]

 کلیدهای میانبر فایرفاکس برای افزایش سرعت کار با اینترنت

همان طور که می دانید هر کاربر برای برقراری ارتباط با کامپیوتر نیاز به دستگاه‌های ورودی دارد و دستگاه‌های ورودی امروزه بیشتر شامل ماوس و کیبورد می‌شوند.


البته اکثر کاربران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند حدالامکان از کلید‌های میانبر (ShortCut) برای انجام کارهای کامپیوتری خود استفاده کنند تا زمان کمتری را برای رسیدن به هدف خود صرف کنند.

برای انجام یک عمل خاص در هر نرم افزار معمولا 2 روش وجود دارد؛ یکی روش اصلی که طی کردن مسیری در نوار ابزار نرم افزار، برای رسیدن به آن عمل خاص می باشد و دیگری استفاده از 2 یا چند کلید ترکیبی در کیبورد برای رسیدن به همان مقصود می باشد.

مسلما روش دوم سریع تر و بهینه تر می باشد بنابراین تصمیم گرفتیم تا کلیه کلیدهای میانبر و کاربردی مرورگر محبوب فایرفاکس را برای شما در پی سی ترفند جمع آوری کنیم تا هنگام کار با این مرورگر قوی بتوانید سریع تر و حرفه ای تر از کامپیوتر خود بهره ببرید.


توجه: در این ترفند برای استفاده از کلیدهای میانبر باید عملیات را از راست به چپ انجام دهید؛ به عنوان مثال عبارت «کنترل + A» به معنی این است که کلید Ctrl روی صفحه‌کلید را نگاه دارید و سپس کلید A را بزنید.

لیست کلیدهای میانبر به ترتیب حروف انگلیسی:

کنترل + A: تمام متن داخل صفحه را انتخاب می‌کند
کنترل + B: نوار کناری بوک‌مارک‌ها را باز می‌کند
کنترل + C: متن انتخاب‌شده را کپی می‌کند
کنترل + D: صفحه کنونی را بوکمارک می‌کند
کنترل + F: نوار پایینی را برای جستجوی یک عبارت در صفحه باز می‌کند
کنترل + G: متن بیشتری را میان همان صفحه جستجو می‌کند
کنترل + H: نوارکناری تاریخچه صفحات وبی را باز می‌کند
کنترل + I: نوار کناری بوکمارت‌ها را باز می‌کند
کنترل + J: پنجره دانلود‌ها را باز می‌کند
کنترل + K: نشانگر را به جعبه جستجو می‌برد و آماده نوشتن ‌برای جستجو میان موتورهای جستجو می‌شود
کنترل + L: نشانگر را به به جعبه بالایی URL می‌برد تا شما بتوانید یک نشانی اینترنتی جدید وارد کنید
کنترل + M: برنامه یا سرویس‌دهنده پست‌الکترونیکی شما را باز می‌کند
کنترل + N: یک پنجره جدید فایرفاکس باز می‌کند
کنترل + O: یک پرونده (فایل) را از حافظه کامپیوتر باز می‌کند
کنترل + P: صفحه کنونی را چاپ (پرینت) می‌کند
کنترل + R: صفحه کنونی را بازخوانی (Refresh) می‌کند
کنترل + S: صفحه کنونی را بر روی حافظه کامپیوتر شما ذخیره می‌کند
کنترل + T: یک زبانه (Tab) جدید باز می‌کند
کنترل + U: منبع و کد صفحه کنونی را نمایش می‌دهد
کنترل + V: قسمت کپی‌شده را می‌چسباند (Paste می‌کند)
کنترل + W: زبانه (Tab) یا پنجره کنونی فایرفاکس را می‌بنند (اگر بیشتر از یک زبانه باز باشید، زبانه کنونی را خواهد بست)
کنترل + X: متن انتخاب شده را می‌برد (Cut می‌کند)
کنترل + Z: آخرین کار انجام شده را به حالت قبل از انجام آن کار بر می‌گرداند (Undo می‌کند)
کنترل + Tab: زبانه ها (Tab) را تعویض می کند
کنترل + T + Shift: آخرین زبانه (Tab) بسته شده را باز می کند
کلید Space Bar : صفحه را به پایین می آورد
کلید Shift+Space Bar : صفحه را به بالا می آورد

 

نظر یادتون نره!!!!

 

 

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:24 ] [ امیر ]

20 افزونه فایرفاکس برای توسعه دهندگان و طراحان وب

فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.

کاربران فایرفاکس می توانند با نصب افزونه (Extension) های مختلف کارایی های این مروگر را افزایش دهند و آن را با نیازهای خود تطبیق دهند. افزونه ها به اصطلاح برنامه های اضافی کوچکی هستند که برای هدفی خاص و در جهت بهبود امکانات مرورگر فایرفاکس روی آن نصب می شوند. در این مطلب به معرفی 20 افزونه سودمند برای توسعه دهندگان و طراحان وب خواهیم پرداخت.

Firebug

این افزونه برای بسیاری از برنامه نویسان وب آشناست و نیازی به معرفی ندارد. این افزونه به شما قدرت ویرایش و خطایابی کدهای CSS, HTML و JavaScript را می دهد. اگر می خواهید کدهای CSS سایت خود را ویرایش کنید و پیش نمایش آن را به صورت زنده ببینید، این افزونه همانی است که به دنبالش می گردید. (از اینجا دانلود کنید)

نکته: برای استفاده از بعضی افزونه های زیر ابتدا باید فایرباگ را نصب کرده باشید.

FireFTP

این افزونه دسترسی به سرورهای FTP را برای شما فراهم می کند. می توانید به صورت مستقیم از فایرفاکس به فایل های وب سایتی که در حال طراحی آن هستید دسترسی پیدا کنید، فایل آپلود یا دانلود کنید. با داشتن این افزونه دیگر احتیاجی به نصب کلاینت FTP جداگانه ای نخواهید داشت. (از اینجا دانلود کنید)

ColorZilla

ابزاری است برای بدست آوردن کد رنگ عناصر به کار رفته در صفحات وب. با این افزونه می توانید روی عنصار صفحه زوم کنید و کد رنگ هر نقط از صفحه را بدست آورید. (از اینجا دانلود کنید)

SenSEO

این افزونه صفحه وب شما را آنالیز کرده و آن را بر اساس معیارهای SEO ارزش گذاری می کند. به شما کمک می کند تا جایگاه وب سایت خود را نزد موتورهای جستجو بدانید. برای استفاده از این افزونه ابتدا باید Firebug را نصب کرده باشید. (از اینجا دانلود کنید)

CodeBurner

این افزونه بر روی Firebug نصب می شود و برگه جدیدی به نام Reference به آن اضافه می کند. در این برگه به مرجع کامل HTML و CSS وب سایت SitePoint دسترسی خواهید داشت که اطلاعات جامعی در مورد کاربرد، نحوه استفاده و همچنین پشتیبانی مرورگرهای مختلف از تگ ها را در اختیارتان قرار می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

YSlow

این افزونه برگه جدیدی به Firebug اضافه می کند و صفحه وب را بر اساس قوانین Yahoo آنالیز کرده و به شما می گوید چرا صفحه شما کند بارگزاری می شود. برای استفاده از این افزونه باید قبلاً Firebug را روی فایرفاکس نصب کرده باشید. (از اینجا دانلود کنید)

GreaseMonkey

یکی از پرکاربردترین و معروف ترین افزونه های فایرفاکس که کاربر را قادر می سازد صفحات وب را بر اساس سلیقه ی خود بوسیله کدهای جاوا اسکریپت، سفارشی کند. صدها اسکریپت آماده جاوا اسکریپت در طبقه بندی های مختلف در این سایت قابل دسترسی اند که می توانید از آن ها در این افزونه استفاده کنید. (از اینجا دانلود کنید)

JavaScript Debugger

همانطور که از نامش پیداست، ابزاری است برای خطایابی کدهای جاوا اسکریپت در محیط مروگر فایرفاکس. به گفته کاربران این افزونه برای خطایابی کدهای جاوا اسکریپت از فایرباگ بهتر عمل می کند. (از اینجا دانلود کنید)

Web Developer

نام این افزونه برای بسیاری از توسعه دهندگان و طراحان وب آشناست. این افزونه یک منو و یک نوار ابزار با ابزارهای محتلف توسعه وب به فایرفاکس شما اضافه می کند. (از اینجا دانلود کنید)

MeasureIt

روی شکلک خطکش در نوار وضعیت فایرفاکس کلیک کنید تا به شما امکان اندازه گیری تمام اجزای روی صفحه وب را در واحد پیکسل بوسیله اشاره گر ماوس بدهد. برای خارج شدن از این وضعیت دکمه Esc صفحه کلید را فشار دهید. (از اینجا دانلود کنید)

FireShot

امکان ایجاد یک اسکرین شات از کل صفحه وب یا قسمتی از آن را به شما می دهد. برخلاف افزونه های مشابه، این افزونه امکان ویرایش اسکرین شات و اضافه کردن متون و اشکال گرافیکی به آن را به کاربر می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

View Source Chart

مشاهده سورس کد صفحه وب در قالب چارت گرافیکی. این افزونه امکان مشاهده شمای کلی سورس صفحه را بوسیله ترسیم چارت تگ های به کار رفته در صفحه را می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

Text Formating Toolbar

نوار ابزاری برای قالب بندی متون برای کدهای BBCode, HTML و Wiki را به فایرفاکس شما اضافه می کند. با این افزونه به راحتی می توانید متون قالب بندی شده در قسمت نظرات وبلاگ ها، فاروم های گفتگو و ویکی ها درج کنید. (از اینجا دانلود کنید)

View Dependencies

این افزونه برگه ی جدیدی به پنجره Page Info در فایرفاکس اضافه می کند که در آن لیستی از فایل هایی که در صفحه وب جاری بارگزاری شده اند، لیست شده است. این لیست بر اساس نوع فایل (تصویر، صوت، …) مرتب شده است و شما می توانید با کلیک راست روی هر کدام از فایل ها، آن را در یک تب یا صفحه جدید در فایرفاکس باز کنید. (از اینجا دانلود کنید)

Window Resizer

به شما کمک می کند تا صفحه وب مورد نظرتان را در Resoulotion های استاندارد مشاهده کنید. با این افزونه می توانید صفحات خود را با دقت های استاندارد نمایشگرهای محتلف تست کنید. (از اینجا دانلود کنید)

OperaView

صفحه وب جاری را در مرورگر اپرا باز می کند. با این افزونه می توانید هر چه سریعتر و راحت تر صفحه وب خود را در مرورگر اپرا امتحان کنید. بدیهی است که باید مرورگر اپرا را روی سیستم نصب داشته باشید. (از اینجا دانلود کنید)

IE Tab

افزونه ای بسیار سودمند برای مشاهده صفحه وب طراحی شده در مرورگر Internet Explorer. این افزونه مروگر IE را در یک برگه فایرفاکس شبیه سازی می کند تا برای تست صفحه وب خود در IE از فایرفاکس خارج نشوید و نیازی به باز کردن مرورگر IE به صورت جداگانه نداشته باشید. (از اینجا دانلود کنید)

HTML Validator

صفحه وب خود را با این افزونه از نظر استانداردهای HTML بسنجید. تعداد و نوع خطاهای HTML موجود در صفحه وب را در نوار وضعیت با استفاده از شکلک ها نمایش می دهد. (از اینجا دانلود کنید)

CSS Validator

صفحه وب شما را بر اساس استاندادهای CSS بوسیله W3C CSS Validator می سنجد. (از اینجا دانلود کنید)

RSS Validator

صفحه وب شما را بر اساس استانداردهای RSS بوسیله W3C RSS Validator می سنجد. وقتی یک فید RSS را در فایرفاکس باز می کنید، می توانید با کلیک راست روی صفحه و انتخاب گزینه Validate the RSS feed این کار را انجام دهید. (از اینجا دانلود کنید)

 

 

نظر یادتون نره!!!

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:19 ] [ امیر ]

امروزه موتورهای جستجوی زیادی بر روی شبکه وب فعال هستند که هر یک الگوریتم جستجوی خاص خود را دارد و به نحوی به جستجوی سایتهای موردنظر شما می پردازند. اما یکی از پرکاربردترین و مفیدترین موتورهای جستجو گوگل نام دارد که این روزها جام پیروزی را از دیگر رقبا ربوده است و روز به روز بر تعداد کاربران خود می افزاید. بدون تردید شما هم حداقل برای یکبار گذرتان به www.google.com خورده است و صفحه ساده و در عین حال پرقدرت این جستجوگر را دیده اید. جستجوگری که با پشتیبانی از زبانهای متنوع دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. و شاید همین پشتیبانی از زبان فارسی است که در میان ایرانیان نیز از اقبال خوبی برخوردار شده است. در این ترفندها می کوشیم تا ضمن آشنایی با نحوه صحیح کار با این جستجوگر کارایی بهره مندی از آنرا نیز بالا ببریم.
برای جستجو نمودن یک موضوع در گوگل کافی است که چند کلمه توصیفی و اصلی موضوع را در نوار مربوطه تایپ نمائید و سپس کلید Enter را فشار دهید و یا اینکه روی دکمة Search که در جلوی نوار جستجو تعبیه شده است کلیک نمائید، تا به لیستی از وب سایتهای مرتبط با موضوع دست یابید.
از آنجائیکه گوگل وب سایتهایی را لیست می کند که «همه» کلمات مورد جستجوی شما در آن باشند لذا بایستی سعی کنید تا در نوار جستجو، کلماتی را وارد کنید که اساسی تر هستند و از وارد کردن کلمات اضافی بپرهیزید تا نتایج جستجو به آنچه که شما می خواهید نزدیکتر باشند.


کلمات اصلی تر را بنویسید
همانگونه که گفته شد برای بهتر نتیجه گرفتن از جستجو لازم است که کلمات اصلی را در نوار جستجو وارد کنید. برای اینکار هر قدر که می توانید، موضوع جستجو را ریزتر و معین تر نمائید. برای مثال بجای آنکه در نوار جستجو تایپ کنید "نقاش" بهتر است که نام نقاش مورد نظرتان را تایپ کنید، مثلاً بنویسید "پیکاسو". یا اینکه بجای "اتومبیل" بهتر است بنویسید "پژو" و یا...
همچنین دقت نمائید تا کلماتی را بکار برید که احتمال وجود توضیحات دربارة آنها بیشتر باشد. مثلاً به جای نوشتن "گذراندن یک شب خوب در تهران" بهتر است تایپ کنید "هتلهای تهران".

از آوردن حروف اضافه خودداری کنید
گوگل بطور پیش فرض فقط سایتهائی را لیست می نماید که تمام کلمات مورد جستجو در آنها باشند. و نیازی نیست که شما بین کلمات جستجو از کلمة پیوند دهندة "و" استفاده نمائید. به خاطر داشته باشید که وارد نمودن چنین کلماتی و کلماتی نظیر در، به، و... بر نتیجه جستجو تاثیر خواهد گذشت. بطور مثال برای جستجو در مورد تعطیلات در شمال بجای تایپ نمودن "گذراندن تعطیلات در شمال" بهتر است تنها بنویسید: "تعطیلات شمال".
خودِ گوگل هم برای بالا بردن کیفیت جستجوها بطور اتوماتیک کلمات معمولی و کاراکترهائی همچون "کجا" و "چطور" را از کلمات مورد جستجو حذف می نماید. چون این گونه کلمات باعث کندی عمل جستجو می شوند و تاثیری هم در بهبود جستجو ندارند و حتی کیفیت نتایج جستجو را کاهش هم می دهند.

حروف بزرگ و کوچک فرق نمی کنند
گوگل نسبت به بزرگی و کوچکی حروف حساس نمی باشد. در حقیقت همه حروفی را که به لاتین در نوار جستجو تایپ می نمائید به حروف کوچک تبدیل خواهند شد. برای مثال نتیجة جستجوی "george washington"، "George Washington" و "gEoRgE WaShInGtOn" یکسان خواهد بود.

جستجوهای طبقه بندی شده
با همه این توضیحات اگر مایلید که نتایج جستجوهای شما دقیق تر و علمی تر باشند بهتر است سری هم به directory.google.com بزنید. در این آدرس فهرستی از سایتهای اینترنتی با توجه به موضوعات آنها موجود می باشد. مثلاً اگر دنبال سایتی در مورد سیاره زحل می گردید، می توانید با رفتن به شاخه Science و زیر شاخه Astronomy به زیر شاخه Saturn دست یابید. همچنین اگر در مورد خودروی Saturn جستجو می کنید می توانید سایتهای مرتبط با آنرا در شاخه Automotive بیابید.

جستجوی پیشرفته
در جلوی نوار جستجوی گوگل گزینه ای با عنوان «جستجوی پیشرفته» یا «Advanced Search» وجود دارد. با کلیک کردن روی این گزینه وارد صفحه ای با همین نام خواهید شد. در این صفحه شما می توانید با اعمال تنظیمات و بکار بردن عملگرهای خاصی دقت جستجویتان را افزایش دهید.

همانگونه که از شکل بالا معلوم است، همه گزینه ها به فارسی می باشند و استفاده از آنها بسیار ساده است و نیازی به توضیح بیشتر ندارد، اما علاوه بر این تنظیمات، گوگل از یک سری عملگرها نیز برای محدود کردن جستجوها بهره می برد. شما بدون رجوع قسمت جستجوی پیشرفته و با دانستن این عملگرها می توانید عمل جستجو را هرچه سریعتر انجام دهید، در زیر به توضیح برخی از این عملگرها می پردازیم:

عملگر +
همانگونه که قبلاً گفتیم گوگل از یک سری کلمات معمولی بصورت خودکار چشم پوشی می کند، ولی در صورتی که شما ضروری می دانید که اینگونه کلمات حتماً مورد جستجو قرار گیرند، می توانید با قرار دادن یک علامت "+" در جلوی آنها مطمئن شوید که در نتایج جستجو حتماً وجود خواهند داشت. (دقت کنید که قبل از کاراکتر "+" یک فاصله (space) وجود داشته باشد ولی کلمه بعدی بدون فاصله، فوراً پس از آن بیاید).
راه دیگر مقید نمودن گوگل برای جستجوی کلمه ای خاص این است که کلمه مورد نظر را در کوتیشن (" ") قرار دهید. برای مثال اگر بخواهیم دنبال داستان جنگ ستارگان 1 (Star Wars Episode I) را مورد جستجو قرار دهیم، گوگل کلمة I را مورد جستجو قرار نمی دهد مگر آنکه آنرا بصورت Star Wars Episode +I و یا "Star Wars Episode I" بنویسیم.

عملگر –
برخی اوقات ممکن است که شما دنبال کلمه ای بگردید که بیش از یک معنا دارد، برای مثال کلمه «bass» در ماهیگیری به معنای «ماهی خالدار» است و در موسیقی به معنای «صدای بم». برای حل اینگونه مشکلات می توانید از عملگر "-" استفاده کنید، تا گوگل به دنبال سایتهایی بگردد که کلمة بعد از این عملگر در آنها نباشند. (دقت کنید که قبل از کاراکتر "-" یک فاصله (space) وجود داشته باشد ولی کلمه بعدی بدون فاصله، فوراً پس از آن بیاید). مثلاً در مثال فوق می توانید بنویسید: bass –music.

عملگر ~
گاهی ممکن است که شما فقط به دنبال کلمه ای خاص نباشید و بخواهید که به دنبال کلمات مرتبط با آن نیز بگردید. برای این کار از این عملگر استفاده می شود. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «کیفیت غذا» در نتیجه سایتهایی ظاهر خواهند شد که کلمه «کیفیت» و کلمه «غذا» در آنها وجود داشته باشد. و حتی ممکن است که این دو کلمه اصلاً به هم ربط هم نداشته باشند. اما اگر تایپ کنید «~کیفیت ~غذا» دنبال سایتهایی می گردد که درباره کیفیت غذاها نوشته باشند.

عملگر ""
همانگونه که قبلاً نیز گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل (نه بصورت کلمات جدا از هم) بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن (" ") قرار داد.

عملگر «یا»
گوگل از یای منطقی پشتیبانی میکند. بدین معنا که اگر دنبال کلمه ای خاص «یا» بجای آن کلمه ای دیگر می گردید، می توانید در بین این دو کلمه از «یا» استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «تعطیلات در شیراز یا اصفهان» آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص تعطیلات در شیراز یا در اصفهان باشند.

عملگر SITE
اگر می خواهید که عمل جستجو در سایت بخصوصی انجام گیرد، می توانید پس از وارد نمودن کلمه مورد نظر عملگر Site: را آورده و پس از آن آدرس سایت را بیاورید. برای مثال برای جستجوی «پذیرش» در سایت دانشگاه استانفورد می توانید بنویسید: admission site:www.stanford.edu

عملگر ..
برای اینکه جستجو را محدود به سایتهایی کنید که در آنها اعداد محدودة خاصی وجود داشته باشند، می توانید از این عملگر برای نشان دادن محدودة عددی مورد نظر بهره برید. مثلاً اگر به دنبال DVD Playerهای با قیمت 250 تا 350 دلار می گردید، بایستی اینگونه خواسته تان را بیان کنید: DVD player $250..350 (توجه داشته باشید که بین دو نقطة عملگر هیچ فاصله ای نباشد).
صفحه نتایج جستجو
مطابق شکل فوق صفحه نتایج جستجوی گوگل ـ چه به فارسی باشد و چه به انگلیسی ـ را می توان به 16 قسمت تقسیم نمود، که در زیر به شرح مختصر هر یک از آنها می پردازیم:

1.لینکهای بالایی گوگل نامیده می شوند. با کلیک روی هر گزینه مشخص می کنید که در چه زمینه ای می خواهید جستجو کنید. سایتها، تصاویر، خبرها، گروهها و...
2.دکمة Search یا جستجو برای شروع عمل جستجو بکار می رود. بجای بکار بردن این دکمه می توانید کلید Enter را فشار دهید.
3.لینک Advanced Search یا جستجوی پیشرفته شما را به صفحه تنظیمات پیشرفته جستجو می برد.
4.کادر جستجو نامیده می شود که برای تایپ نمودن کلمات مورد جستجو بکار برده می شود.
5.لینک Preferences یا تنظیمها شما را به صفحه تنظیمات گوگل می برد تا در آنجا مشخص کنید که می خواهید در هر صفحه نتایج جستجو چه تعداد سایت لیست شود، و یا اینکه زبان مورد استفاده چه زبانی باشد و...
6.نوار آبی رنگی که مشاهده می نمائید، نوار آمار می باشد که آمار تعداد سایتهایی که یافته شده است و همچنین مدت زمانی که جستجو طول کشیده است را نشان می دهد.
7.Tipها توضیحات کوتاهی هستند که شما را برای جستجوی بهتر راهنمائی می کنند.
8.گوگل دارای منابع اطلاعاتی متنوع و ویژه ای است که بر اساس تجربه جستجوی کاربران مختلف جمع آوری شده اند و اغلب این منابع به جستجوی شما نزدیکتر است و در بالای نتایج جستجوها قرار می گیرند. گوگل برای گرفتن نتیجه بهتر شما را به دیدن منابع اطلاعاتی خودش دعوت می کند. برای مثال در شکل بالا که آدرس مناظر کوهها مورد جستجو قرار گرفته است گوگل کاربر را به دیدن قسمت Local Search خود دعوت می کند تا در آن قسمت به نتایج واقعی تری از آنچه که می خواهد برسد.
9.در قسمت نتایج جستجو اولین چیزی که می بینید عنوان صفحه ای است که کلمات مورد نظر در آن یافته شده است. گاهی اوقات در این قسمت یک آدرس اینترنتی قرار می گیرد که به معنای آن است که صفحه موردنظر بدون نام می باشد.
10.پس از عنوان سایت، قسمتهایی از سایت که کلمات شما در آن یافت شده اند، بصورت خلاصه آورده می شود. این متن کوتاه به شما این امکان را می دهد تا قبل از کلیک کردن روی عنوان آن و دیدن محتویات سایت ببینید که آیا این صفحه کاملاً مطابق با خواسته شما می باشد یا نه.
11.آدرس سایتی که کلمات در آن یافته شده اند، می باشد.
12.اندازه یا سایز متنی قسمتی از سایت را که متن موردنظر شما در آن یافته شده است را نشان میدهد. در برخی موارد این اندازه دیده نمی شود.
13.به هر دلیلی اگر با کلیک کردن بر روی عنوان سایت و یا آدرس سایت، قادر نیستید که محتویات آنرا ببینید، می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه Cached یا نسخه ذخیره شده، همان سایت را از روی سِروِر گوگل ببینید. (لازم به توضیح است که گوگل قسمتهایی از برخی سایتها را برای دسترسی و جستجوی سریعتر بر روی سِروِر خود ذخیره می نماید. شما با کلیک کردن روی این گزینه می توانید به قسمتهای ذخیره شده روی سرور گوگل دسترسی پیدا کنید).
14.با کلیک روی گزینه Similar Pages یا صفحات مشابه جستجوگر گوگل شما را به سمت صفحاتی شبیه به صفحه یافته شده راهنمائی می کند.
15.وقتی که گوگل کلمه مورد نظر شما را در یک سایت در چند صفحه پیدا می کند، ابتدا صفحه ای که به درخواست شما نزدیکترند را می آورد و سپس صفحه دوم را بصورت تو رفته نشان می دهد.
16.اگر در یک سایت در بیش از دو صفحه کلمات مورد نظر شما یافت شوند، برای دیدن صفحات سوم به بعد بایستی روی این گزینه کلیک نمائید.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:14 ] [ امیر ]

آیا شما میدانید که میتوانید به راحتی خودتانم ویندوز خودتان را فارسی کنید؟
برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache
حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:12 ] [ امیر ]

آیا شما میدانستید که میتوانید فایل های PDF خود را به حرف در بیاورید؟

پس با ماهمراه بشویدتا از این موضوع با اطلاع شوید:

برای این کار دقت کنید که Adobe Reader تنها متون انگلیسی را برای شما میخواند.
دیگر اینکه فایلهای PDF را پشتیبانی میکند که از صفحات زیاد ساخته نشده باشند. در غیر صورت لام تا کام حرف نمیزند!

بدین منظور:
فایل PDF مورد نظر را توسط نرم افزار Adobe Reader اجرا کنید.
سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد اعمال زیر را انجام دهید:
کلیدهای Ctrl + Shift + B = خواندن کل متن شما
کلیدهای Ctrl+ Shift + V = خواندن صفحه ای که در آن هستید
کلیدهای Ctrl + Shift + E = متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار
کلیدهای Ctrl + Shift + C = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:3 ] [ امیر ]


Web History چیست؟

تازه‌ترین سرویس گوگل ، Web History نام دارد.
بارها شده که سایت‌های خیلی جالبی در اینترنت پیدا کرده‌اید و آنها را به هر دلیل گم کرده‌اید. شاید آن موقع حس و حال بوک‌مارک کردن سایت را نداشته‌اید ، شاید سیستمتان هنگ کرده بود ، شاید مرورگرتان کرش کرده بود ، شاید یکی از اعضای خانواده تصادفی ، مرورگر را بسته بود و شایدهای دیگر!

ولی سرویس جدید گوگل یعنی Web History یا «تاریخچه وب» به شما امکان می دهد ، سایت‌هایی را که قبلا از آنها بازدید کرده‌اید مجددا پیدا کنید و برای پیدا کردن آنها جستجو کنید. این سرویس همچنین جستجوهای شما را در گوگل ثبت می‌کند. سرویس «تاریخچه وب» ، همچنین علایق اینترنتی را شما را به شیوه جالبی ضبط و ثبت می‌کند. مثلا به شما می‌گوید که از چه سایت‌هایی بیشتر بازیدد کرده‌اید و یا اینکه بیشتر چه چیزهایی را جستجو کرده‌اید. اطلاعات مربوط به وب‌گردی‌های شما در سروهای گوگل ذخیره می‌شود.

شما با مراجعه به آدرس www.google.com/history می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. بعد از رفتن به این آدرس باید این سرویس را فعال کنید. همیچنین باید تولبار گوگل را در مرورگر خود نصب کرده باشید.

بعد ازاین کار نه تنها از کامپیوتر خودتان می‌توانید از امکانات «تاریخچه وب» استفاده کنید ، بلکه در هر سیستم دیگری هم بعد از وارد شدن به اکانت گوگل خودتان می‌توانید ، با این سرویس کار کنید.

خوب حالا به آدرسی که گفتم بروید تا توضیحات بعدی‌ام ، برایتان ملموس باشد.

آیا می‌توانم اطلاعات مربوط به بعضی از وب‌گردی‌هایم را پاک کنم؟
بله ، بعد از رفتن به www.google.com/history ، روی Remove items کلیک کنید ، آن قسمت از اطلاعاتی را که دوست دارید پاک شوند ، انتخاب کنید و بعد حذف کنید.

آیا بقیه می‌توانند اطلاعات مربوط وبه وب‌گردی‌هایم را با استفاده از این سرویس ببینند؟
نه ، نگر اینکه خودتان بی‌احتیاطی کرده باشید. مثلا نام کاربری و پسورد اکانت جی‌میلتان را به کسی داده باشید. یا بعد از کار با کامپیوتر ، از اکانت گوگل خودتان خارج نشده باشید ، اصطلاحا Sign out نکرده باشید.

نمی‌دانم چرا با وجود اینکه سرویس «تاریخچه وب » را فعال کرده‌ام ، اطلاعات مربوط به وب‌گردی‌هایم ضبط نمی‌شود؟
این موضوع چندین دلیل می تواند داشته باشد:
- وب‌گردی را زمانی انجام داده‌اید که وارد اکانت گوگل نشده‌اید.
- به دلایل امنیتی این سرویس گوگل اطلاعات مربوط به سایت‌هایی را که آدرسشان با https شروع شود ، ذخیره نمی‌کند.
- امکان دارد شما در تولبار گوگل ،
page rank را غیرفعال کرده باشید ، در این صورت باز هم اطلاعات ضبط نمی‌شوند. برای فعال کردن page rank ‌در تولبار گوگل می توانید روی Options در تولبار گوگل کلیک کنید. بعد روی More کلیک کنید و سپس کلیکی هم روی PageRank and Page Info انجام دهید ، حالا OK را بزنید.
- همچین باید مطمئن شوید در صفحه اصلی تاریخچه وب ، نتایج جستجو را محدود نرکده باشید. اگر این کار را کرده‌اید باید روی Expand your web history در همان صفحه کلیک کنید.
- جاوا اسکریپت باید هم فعال باشد.

آیا می‌توانم به صورت موقت ، سرویس تاریخچه وب را متوقف کنم؟
بله ، در صفحه اصلی تاریخچه وب روی Pause کلیک کنید. هر وقت هم خواستید تاریخچه وب ضبط فعالیت‌های اینترنتی‌تان را از سر بگیرد روی
resume کلیک کنید.

آیا تاریخچه وب ، خروجی فید هم دارد؟
بله ،‌آدرس خروجی فید تاریخچه وب این است : https://www.google.com/history/?output=rss وقتی وارد این آدرس شدید خبرخوان یا
feed reader از شما نام کاربری و پسورد می‌خواهد. توجه داشته باشید که مواظب باشید با استفاده از خبرخوان‌های آنلاین ، تاریخچه وب‌گردی‌هایتان را برای همه آشکار نکنید!

بوک‌مارک در تاریخچه وب چیست و چگونه می‌توانم از آن استفاده کنم؟
بوک‌مارک‌های تاریخچه وب مثل بوک‌مارک‌های مرورگرهای اینترنتی ، شیوه‌ای هستند برای مرتب کردن ، ذخیره و طبقه‌بندی سایت‌های بازید شده.
روی ستاره در کنار نام هر سایت کلیک کنید ، بعد روی Edit bookmark کلیک کنید تا بتوانید برچسبی به سایت بزنید یا توضیح کوتاهی در مورد سایت بنویسید.

منظور از trends چیست؟
trends همان علایق اینترنتی شماست. با کلیک روی trends می‌توانید ببینید که بیشتر چه عباراتی را جستجو کرده‌اید و از چه سایت‌هایی بازدید کرده‌اید و یا در جریان فعالیت روزانه خود قرار بگیرید.

سرویس جدید گوگل واقعا سرویس جالبی است. علاوه بر همه اینها به نظر من یک دفترچه خاطرات اینترنتی هم حسوب می‌شود. مثلا آیا برای شما جالب نیست که ببینید سال قبل همین موقع از چه سایت‌ها و وبلاگ‌های بازدید کرده بودید و چه چیزهایی را جستجو کرده بود.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:52 ] [ امیر ]

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا ۷ استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.
برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید: Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics
اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین (ترفندستان) اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود می‌پردازد.
دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.
البته سطح پیشرفته بود

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:45 ] [ امیر ]

 تفاوت سیستم‌های عامل‌ 32 بیتی و 64 بیتی

همشهری‌آنلاین:در معماری رایانه 32 بیتی، آدرس‌های حافظه یا دیگر واحدهای داده حداکثر می‌توانند 32 بیت در خود داشته باشند؛ هم‌چنین ساختار پردازنده (CPU) و واحدهای محاسبه (ALU) با 32 بیت نیز حداکثر ظرفیت 32 بیت را دارند.


یک واحد 32 بیتی می‌تواند ارزشی بین 0 تا 4294967296 را در خود ذخیره کند به همین دلیل یک پردازنده 32 بیتی می‌تواند تنها به 4 گیگابایت آدرس در حافظه (رم) به طور مستقیم دسترسی داشته باشد.


در معماری رایانه 64 بیتی آدرس‌های حافظه و یا دیگر واحدهای داده حداکثر می‌تواند 64 بیت در خود داشته باشند و یک واحد 64 بیتی می‌تواند ارزشی بین 0 تا 8446744073709551616 را در خود ذخیره کند و این یعنی یک پردازنده 64 بیتی می‌تواند به هزار گیگابایت (یک ترابایت) آدرس در حافظه به طور مستقیم دسترسی داشته باشد.

افزایش حجم دسترسی مستقیم به حافظه رم تا یک ترابایت (بسته به نسخه سیستم عامل)، افزایش عملکرد نرم‌افزارهایی که به توان پردازش بیش‌تری نیاز دارند (مثل نرم‌افزارهای ویرایش و ساخت تصور و فیلم، بازی‌های سنگین گرافیکی و ...) و افزایش قابلیت‌های امنیتی را می‌توان از بارزترین مزایای این سیستم عامل دانست.

به گزارش ایسنا، با وجود مزایای قابل توجه سیستم عامل 64 بیتی این سیستم دارای معایبی نیز هست که می‌توان به فقدان سخت‌افزار‌های موجود برای درایور 64 بیتی (گاهی اوقات، امکان استفاده از این سخت‌افزارها وجود نخواهد داشت و این امکان برای قطعات قدیمی‌تر بسیار محتمل است) و تعداد کم نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌های عامل‌ 64 بیتی اشاره کرد.

ابتدا باید در دسک‌تاپ برروی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کرد؛ سپس پنجره‌ای باز می‌شود روبه‌روی System information در ویستا و یا Computer در Xp، نوع سیستم نوشته شده است.

اگر 32 بیتی باشد نوشته است: 32-bit Operating System یا عبارت 32X و اگر 64 بیتی باشد نوشته است: 64-bit Operating System یا عبارت 64X دیده می‌شود.


[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:43 ] [ امیر ]

 ده نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز ۸»

در سیستم عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز ۸» قابلیت ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می خورد. ممکن است کار با آن ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد،


در صورتی که رابط کاربری «ویندوز ۸» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ۱۰ نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز ۸» بپردازیم.


۱. خاموش کردن دستگاه
خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز ۸ مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید


و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.


۲. تبدیل درجه حرارت به سانتی گراد
در برنامه مربوط به آب و هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است.


در صورتی که دوست دارید دما با سانتی گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

۳. عبور سریع از Lock Screen
در نمایه Metro «ویندوز ۸» صفحه ای به نام Lock Screen تعبیه شده است که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می شود.

در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.


۴. جستجوی سریع
در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می گردد.


۵. مشاهده برنامه های مورد علاقه به هنگام جستجو
در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه های نصب شده به چشم می خورد. برای ویرایش این لیست می توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت راست صفحه کلیک کرده و برنامه های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.


۶. باز نمودن Task Manager
در «ویندوز ۸» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.


۷. راه اندازی مجدد Windows Explorer
در «ویندوز ۸» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه اندازی شود.


۸. باز نمودن سریع منوی File History
شما می توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز ۸» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید.

برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می کنند.


۹. پیش نمایش پشتیبان فایل ها
فایل های Backup یا پشتیبان برخی فایل ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می شود. کافی است آیکن آن ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن ها قابل مشاهده شود.


۱۰. افزودن برنامه های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro
شما می توانید علاوه بر برنامه هایی نظیر Weather و News، برنامه های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می توانید مجدد راست کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:42 ] [ امیر ]

چهار روش پاک کردن ویروس

ویروس ها در بهترین حالت سیستم شما را با فایل های ناخواسته زیادی پر می کنند و این کار باعث می شود حافظه شما اشباع شود یا در مواقعی به یکباره به شکل پنجره در جلوی چشمان شما باز می شوند. ولی متاسفانه نوع بسیار بد Malware ها کل سیستم شما را آلوده و به کلی رایانه تان را تخریب می کند. در حقیقت با این کار تمام اطلاعاتتان را از دست خواهید داد.


وقتی سیستم شما به ویروس آلوده باشد، سرعت انجام کارهایتان بسیار کم می شود. مثلا ممکن است ویندوز شما حتی نتواند بالا بیاید. در شرایط بدتر، اطلاعات محرمانه تان در اینترنت منتشر می شود و شما حتی نمی توانید مانع این کار شوید. یا مثلا نوع دیگری ملور Browser شما را قفل می کند و مانع انجام جستجو در اینترنت می شود.


مشکل تمام این موارد اینجاست که شما حتی نمی توانید راه حلی برای این ویرانی ها داشته باشید و تنها باید شاهد تخریب سیستم تان شوید. در ادامه چند راه حل برای مقابله با ویروس ها ذکر شده است که خواندن آن شاید بتواند به شما کمک کند.


پله صفر: این مطالب را با دقت بخوانید. ما در اینجا هر مطلبی که لازم بوده شما در این باره بدانید، جمع آوری کرده ایم. شاید تنها با خواندن این مقاله و کسب اطلاعات درباره ویروس های رایانه ای باعث شود امنیت رایانه تان بالاتر رود.


پله اول: راه نفوذ برخی از این ویروس ها از طریق ورود اطلاعات به سیستم تان است. مثلا ممکن است شما فایلی را دانلود کنید. یکی از مهم ترین راه های شناخت این ویروس، درخواست آن برای غیرفعال کردن آنتی ویروس موجود روی رایانه تان است؛ پس هر جا این درخواست را دیدید احتمال دارد آن نرم افزار همان ملور (Malware ) باشد.


حالا به نظر شما راه حل ایمن سازی سیستم تان در برابر این ویروس چیست؟ خیلی ساده است؛ باید این سه اصل ساده را به کار بگیرید. حتی اگر نرم افزاری خیلی به نظرتان ایده آل می آید، آن را دانلود نکنید یا عملیات دانلود را قطع کنید،


چراکه مطمئنا برای شما مشکل ایجاد می کند. البته سایت هایی مانند Google ،Bing یا Yahoo کاملا مورد اطمینان هستند و دلیلی برای نگرانی ندارند، ولی برای سایت های دیگر نیاز است که شما اطلاعات بیشتری درباره نرم افزار پیشنهاد شده به دست آورید. فراموش نکنید تمام این کارها را قبل از نصب application انجام دهید.


پله دوم: تعداد بسیار زیادی از Malware ها از طریق جستجوگرتان وارد سیستم می شود. برای مقابله با این مشکل، راه حلی آسان برای ممانعت از ورود آنها به شما پیشنهاد می شود؛


اگر Browser تان قدیمی است از آن استفاده نکنید. تنها جستجوگرهای امن موجود برای شما عبارتند از: اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم. از دیگر ابزارهایی که به شما در ایجاد امنیت کمک می کنند می توان به Web of Trust ،KB SSL Enforcer Adblock و HTTPS Everywhere اشاره کرد.


پله سوم: علاوه بر داشتن جستجوگر مناسب، نیاز دارید که نرم افزار دیگری هم به عنوان آنتی ویروس داشته باشید. بیشتر این نرم افزارها مجانی هستند، ولی امنیت بسیار زیادی برای سیستم شما فراهم می کنند. برای مثال می توان اسکنرها را نام برد. این ابزارها ورود و خروج هر بیت را به رایانه تان کنترل می کنند.


یکی از بهترین این نرم افزارها windows Security Essentials app است که علت انتخاب این محصول، رایگان بودن آن در کنار کارایی بسیار بالای آن است. با نصب Security Essentials روی رایانه تان، می توانید همیشه مدل جدید آن را نیز از طریق اینترنت دانلود کنید یا اگر هم دوست نداشتید، تنها به صورت آنلاین تمام اطلاعات تان را اسکن کنید.

این یکی از راه های محافظت از رایانه تان در برابر ویروس هاست. در ضمن شما می توانید هر شب به شکل خودکار رایانه تان را اسکن کنید.
خوشبختانه برخی از آنتی ویروس های موجود در بازار مجانی اند؛ مانند SuperAntispyware و Malwarebytes&#۰۳۹; Anti Malware.


البته در نظر داشته باشیدکه هیچ یک از این نرم افزارها به صورت real time از رایانه تان محافظت نمی کند و شما نیاز دارید به صورت هفتگی یا ماهانه کار به روزرسانی آنتی ویروس تان را انجام دهید.

پله چهارم: این مرحله در زمانی است که ویروس رایانه شما را آلوده کرده باشد. Malware ها در مدل های مختلف وجود دارند و قدرت تخریبشان هم بستگی به این دارد که به چه شکلی وارد سیستم تان شده اند. برای همین هم نمی توان ابزار مشخصی را برای از بین بردن تمام این بدافزارها معرفی کرد.


تنها چند راه حل در اینجا بررسی می شود تا به شما کمک کند هرگونه Malware را از بین ببرید. اقدام اول این است که با کمک Windows Security Essentials رایانه تان را اسکن کنید، این ساده ترین کار برای کمک به شماست.


این نرم افزار را از طریق اینترنت روزآمد کنید و گزینه Full را برای اسکن برگزینید. سپس در آرامش کامل منتظر بمانید تا Security Essentials تمام کارهای لازم را برای رایانه شما انجام دهد.


مرحله بعد راه اندازی آنتی ویروس Malwarebytes است. ابتدا باید مطمئن شوید که این ابزار Update شده باشد، سپس به طور کامل سیستم تان را اسکن کنید.


اگر ملورها از بین بروند که خیلی خوب است، اگر هم از بین نروند و مقاومت کنند، بهتر است قسمت RKill را فعال کنید. این ابزار برای از بین بردن هرگونه Malware که ممکن است هنوز روی سیستم شما وجود داشته باشد، انتخاب بسیار مناسبی باشد. برای این کار دوباره آنتی ویروس Malwarebytes را اجرا کنید.
ولی اگر هنوز مشکل تان رفع نشده است، سیستم تان را در حالت safe mode ریبوت کنید


(برای این کار با روشن کردن رایانه کلید F۸ را فشار دهید تا گزینه safe mode روی صفحه ظاهر شود. سپس آنتی ویروس RKill/Malwarebytes را مانند قبل تکرار کنید.


این نکته را از یاد نبرید که با این کار ملور ها را از بین نمی برید، بلکه تنها به طور موقت آنها را غیرفعال می کنید. چنانچه تمام این کارها را انجام دادید، ولی هنوز مشکل Malware از بین نرفته است، نرم افزار ComboFix را فعال کنید. چنانچه مشکل شما باز هم حل نشد، می توانید به اینترنت متصل شوید و برای راه حل های آنلاین در وب جستجو کنید. از دیگر ابزارهایی که برای اسکن مناسب است،


می توان بهSpybot Search & Destroy McAfee AVERT String، GMER، Sophos Anti Rootkit....اشاره کرد.
در مواقعی هم بعضی از CD ها به صورت خودکار، کار از بین بردن ویروس ها را انجام می دهند، مثلا AVG&#۰۳۹;s Rescue CD یاHiren&#۰۳۹;s  BootCD.


همان طور که گفته شد ابزار زیادی برای مقابله با ویروس وجود دارد. ولی برای ایجاد امنیت بیشتر، هیچ چیز مناسب تر از این نیست که شناخت بیشتری نسبت به ملورها پیدا کنید؛ در این صورت دیگر به انجام بقیه کارهایی که گفته شد، نیازی نیست.


[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:41 ] [ امیر ]

حتي‌الامکان از دکمه Reset و يا کليد Power برروي کيس رايانه براي خاموش کردن و يا راه‌اندازي مجدد سيستم استفاده نشود.

 

يك كارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتي‌الامکان از دکمه Reset و يا کليد Power برروي کيس رايانه براي خاموش کردن و يا راه‌اندازي مجدد سيستم استفاده نشود.

نويد نيكخواه‌بهرامي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: معمولاً اغلب خريداران رايانه در همان هفته اول خريد مجبور مي‌شوند براي تعمير و يا رفع عيب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند و بايد گفت كه نكاتي وجود دارد كه مي‌تواند براي رفع اين مشكلات مؤثر باشد.

وي، تصريح كرد: وقتي رايانه كاربر روشن است، هرگز نبايد برق آن را قطع كند، چرا که ممکن است موجب آسيب ديدن قطعات سيستم


و يا ايجاد خرابي در سيستم عامل (ويندوز) شود و هم‌چنين كاربر بايد همواره از نصب بودن برنامه ضدويروس مطمئن باشد و سعي كند حداقل هر هفته آنتي‌ويروس خود را به‌روز کند.

نيكخواه‌بهرامي تأكيد كرد: از قرار دادن بلندگوهاي رايانه در کنار مانيتور خودداري شود، چرا که خاصيت مغناطيسي بلندگوها ممکن است در عملکرد مانيتور اختلال ايجاد کند و نكته حائز اهميت ديگر اين است كه از پاک کردن فايل‌هايي که كاربر آگاهي كامل از محتوا و هدف آن ندارد،


خودداري كند؛ درايوهاي C و D در اغلب رايانه‌ها حاوي برنامه‌هاي اصلي سيستم‌اند و پاک کردن پوشه يا فايل‌هاي ناشناس از آن‌ها، ممکن است موجب آسيب به ويندوز شود.


اين كارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نكردن برنامه‌هايي که كاربر کاربردشان را نمي‌داند تاكيد كرد و افزود: نصب بي‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سيستم و حتي ممکن است موجب خرابي ويندوز شود.


نيكخواه‌بهرامي گفت: در صورتي که نرم‌افزار ضدويروس از نصب برنامه‌اي جلوگيري کرد، كاربر نبايد سعي کند با بستن ضدويروس برنامه را نصب كند و بديهي است که ممكن است در اين گونه موارد برنامه مورد نظر ويروسي باشد. لازم به ذكر است،


درصورتي که ولتاژ برق ضعيف است و يا نوسان دارد، كاربر بايد حتماً از يک محافظ رايانه مناسب استفاده کند، چراكه نوسانات ولتاژ برق بيشترين صدمه را به سيستم‌هاي الکترونيکي وارد مي‌کنند.

وي خنك نگه داشتن درجه حرارت محيطي را که رايانه در آن قرار دارد و نيز حذف بازي‌ها و برنامه‌هاي ديگر كه كاربر عموماً با آن كار نمي‌كند


را نيز از عوامل تأثيرگذار در بهبود وضعيت رايانه دانست و افزود: براي حذف يک برنامه و يا بازي، كاربر بايد از طريق مسير Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کند


و سپس برنامه‌اي را که مي‌خواهد حذف کند را از ليست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزند و روند حذف را ادامه دهد تا برنامه حذف شود و هرگز فايل‌هاي برنامه را به‌طور دستي پاک نکند.


[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:36 ] [ امیر ]

گوگل با سرویس های متعدد و در برخی اوقات بی نظیری که دارد وب سایتی است که ما در طول روز حداقل آن را چندین بار بازدید میکنیم تا از سرویس ها و خدماتی که به ما میدهد استفاده کنیم و به همین دلیل خیلی سریع متوجه تغییراتی که در این وب سایت و یا وب سایت های زیر مجموعه آن رخ می دهد میشویم. مسلما شما هم از چند مدت پیش شاهد بودید که گوگل یکی بعد از دیگری وب سایت های خود را از نظر ظاهر تغییر داده تا بیشتر و بیشتر به شکل و نوع طراحی سایت اصلی نزدیک شوند.

Youtube logo 610x364 گوگل , یوتیوب را هم شبیه خود کرد

 

آخرین سایتی که گوگل طراحی آن را به نحوی تغییر داده است که تا حدود زیادی در نگاه اول به مخاطب این را نشان دهد که این وب سایت مرتبط و به نوعی زیر مجموعه گوگل است ، سایت YouTube است . طراحی که به نظر سایت YouTube را منظم تر کرده است با ستونی در کنار که به مردم اجازه میدهد تا خیلی راحت تر و سریع ویدیویی را که به دنبالش هستند پیدا کنند.


[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:31 ] [ امیر ]

در جنگ مرورگر ها گوگل کروم در نهایت موفق شد موزیلا فایر فاکس را پشت سر بگذارد . سهم گوگل کروم از این بازار ۲۵.۷ درصد است و این در حالی است که موزیلا سهمی ۲۵.۲ درصدی دارد .

 گوگل کروم موفق شد موزیلا فایر فاکس را به زانو در آورد

برای گوگل کروم که تنها ۳ سال است خود را به جنگ مرورگر ها وارد کرده است این دست آوردی فوق العاده میباشد که توانسته از موزیلای قدرتمند و محبوب پیشی بگیرد اما همچنان پشت سر اینترنت اکسپلورری قرار دارد که سهمی ۴۰.۶ درصدی دارد.

آقای Aodhan Cullen مدیر گروهی که این آمار را منتشر کرده است اعلام میکند :

ما حالا بسیار مشتاقتر از قبل منتظر هستیم تا شاهد رقابت شدیدتر بین ۲ شرکت بزرگ گوگل و ماکروسافت باشیم . رقابتی که گوگل از قبل به آن اشاره کرده است و به هوادارانش قول داده است که رقیبی قدرتمند و واقعی برای این شرکت در قسمت مرورگرها باشد .

کالن در ادامه صحبت های خود در مورد نحوه تهیه این آمار اشاره میکند این آمار بر اساس تعداد دانلود یک مرورگر تهیه نشده است و این آمار درصد افرادی را نشان میدهد که بطوری واقعی برای گشت و گذار در اینترنت از یک مرورگر خاص استفاده میکند.

نکته جالب دیگر این آمار این است با وجود اینکه گوگل کروم از نظر آمار جهانی جلوتر از موزیلا قرار گرفته است اما در امریکا هنوز پشت سر موزیلا است .

 

 

نظر خود در مورد این مرورگر ها و اینکه شما از کدام مرورگر استفاده میکنید / میتوانید زیر همین خبر ارسال کنید.


[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:26 ] [ امیر ]

قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

قبل از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه
بعد از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه
نتیجه اخلاقی : با ادب شدن

قبل از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت
بعد از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت
نتیجه اخلاقی : متواضع شدن

قبل از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث
بعد از ازدواج : کار کردن در شرایط سخت
نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن

قبل از ازدواج : رفتن به اماکن تفریحی
بعد از ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم
نتیجه اخلاقی : صله رحم

قبل از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره
بعد از ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف
نتیجه اخلاقی : آموزش های کاربردی و مفید

قبل از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از بابا
بعد از ازدواج : دادن کل حقوق به خانوم
نتیجه اخلاقی : با سخاوت شدن

قبل از ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر
بعد از ازدواج : ایستادن در صف شیر و نان
نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی

قبل از ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی
بعد از ازدواج : در حسرت رفتن به پارک سر کوچه
نتیجه اخلاقی : امنیت کامل.

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:22 ] [ امیر ]

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:20 ] [ امیر ]

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:12 ] [ امیر ]

اول از این مذهبی ها !!!


۱:دارای سیبیل(تو مایه های محمد خان قاجار) و ریش جوری فکر میکنی ریش گذاشته
۲:همشون چادری هستند و اگر هم مانتویی باشن یه مانتویی دارن که سه برابر رضا زاده
با باباش توش جا میشه
۳:مقنعه دارن خفن جوری که از جلو فقط دماغ و از کنار نصف دماغ پیداست

۴:معمولا ابرو هاشون به هم پیوسته است جوری که فکر میکنی یه ابرو دارن و قطر
ابروشون از قطرصورتشون بیشتره
و به خاطر پوشش غیر قابل نفوذ انها از بقه اجزای صورت خبری در دست نیست

طرز حرف زدن:


1)صداشون بدجوری کلفت(تو مایه های هیچ کس و ممد کچل) جوری که اگه پشت تلفن
صحبت کنی فکرمیکنی داری با یه سیبیل صحبت میکنی

2)بسیار شل و لوس صحبت میکنن و اوصولا صحبت نمی کنن

3)بدترین فحشی که بلدن :بی ادب بی جنبه و از این حرفا که ما به بابا مون میزنیم

4)وقتی میخندن دهنشون تا پشت گردنشون باز میشه ولی چون دندوناشون رو مسواک نمیزنن و
معمولا روزه هستند وقتی دهنشون باز میشه یه حس انزجار و فلاکتی بر شماچیره میشه وکه
میخواهید فرار کنید و 100 کیلو متر رو در یک دقیقه میدوید

اوقات بیکاری:

ساعت اول:قران میخونن
ساعت دوم:قرائتی گوش میدن
ساعت سوم:قران گوش مدن و قرائتی گوش میدن


نوع دوم: فشن و خفن


1)ظاهر:99% مانتویی هستن اگر هم چادری باشن یه جوری تابلوه مثل اینکه به جسیکا البا بگی
چادر بپوش
2)بر خلاف مورد قبلی صورتشان اصلا مو نداره جوری که فکر میکنی سه بار لیزر کرده
و مورچه روش بکس و باد میکنه
3)مانتو هاشون تنگ خفن هست جوری که توش مار بزارن بعد چند دقیقه مار تنگی نفس میگسره
4)شال میپوشن جوری که نصف مو ها از جلو و بقیه مو ها از پشت قابل روئت هست
5)از شعاع 100 کیلو متر بوی عطر و دماغ عمل کردشون تابلو است
5)تمام قسمت های بدنشون رو عمل کردن به غیر از اون قسمت هایی رو که نمشه
(تازه اونارم یه جورایی عمل میکنن)
6)موهاشون مش خفن میکنن جوری که اگه موهاشون رو توی صورتشون بریزن شبه بلال میشن
7)معمولا چند نفری در مجامع عمومی ظاهر میشن

طرز راه رفتن:

1)می خواهند همونجوری که مدل های فشن تیوی راه میرن راه برن ولی چون در اینکار تبحر ندارن
شبیه به پشه ای هستن که 4 بار زدن روش
2)معمولا کفش هاشون پاشنه دار است و توی زمستون وقتی برف میاد کر کر خنده میشن
3)همیشه با یه موبایل زر زر میکنن
4)بالای سرشون یه تپه هست یعنی موهاشون رو یه جوری درسیت میکنن که اینجوری میشه
راستش خودم نمی دونم چه جوری اصلا ولش کن گیر نده

طرز صحبت کرزدن:

1)صداشون از نوع اول هم کلفت تره(اگه باور ندارید کاری کنید که سرتون جیغ بکشه
بعد میفهمید)ولی خب صداشون رو نازک مینن
2)خیلی با کلاس صحبت میکنن جوری که فکر میکنن 100 تا کتاب خوندن ولی فقط
یه کتاب خوندن
اونم کتاب حسن کچل با ناز پری هست
3)خیلی لوس صحبت میکنن جوری که ادم دلش می خواد اونا رو یه فس بزنه(البته این کار
رو نکنید به دو دلیل اولا چون یهو دیدید نصف شب دو تا سیبیل مهربون شما رو نوازش
میکنن و دوما اینکه 1 ساعت باید از رو دستتون ارایش پاک کنی که از مشکل اول بدتره)
۴:بله رو ok میگن باشه روno میگن و ببحخشید رو میگن sorry البته فعلا همین سه تا
حرف رو بلدن اگه کلمه جدید رو یاد گرفتن حتما میگن
۵:بد ترین فحشی که بلدن:فحش زیاد بلدن اما بیشتر میگن عوضی
اوقات بیکاری:

ساعت اول:ژورنال لباس میبینن
ساعت دوم:عکس لباس عروس دانلود میکنن
ساعت سوم:ایروبیک و رقص میرن
غذای مورد علاقه:سوشو- میگو با سس ایتالیایی- تانی پانی- اودینگر و ...
رشته های مورد علاقه دانشگاهی:


این موجودات که با سرعت نور در حال زیاد شدن هستند ولی بر خلاف زاهر زیبا واقا
گاو تشریف دارن و یکی از اون نوع اول ها به 1000 تای این نوع میارزن

نوع اخر ارازل و اوباش


ظاهر(البته بلا نسبت گاو):
1)خودشون رو شبه به سرخ پوستا میکنن
2)نصف عمرشون در حال برنزه کردن و نصف وزنشون ارایش و نصف پولشون صرف
خرید انواع وسایل ارایش میشه و.......
3)وزنشون بر عکس نوع دوم بسیار بالاست طوری که اگرروی کاپوت ماشین بیفتند موتور
می اد پایین
4)بخاطر خرج زیاد نیاز زیادی به دوست پسر دارن
به خاطر ظاهر کاملا تابلو توضیح بیشتر از این نوع بیفایده است البته ارزش توضیح هم ندارن

طرز راه رفتن:

یه جور خاص راه میرن(البته توضیحش سخته ولی خب من میگم)
مثل یه خری راه میرن که یه خر دیگه ای رو دیده و اون خره داره با یه خر دیگه حرف
میزنه که خردوم یا نمیدونم شاید سوم داره میخنده که خر اول با خر دوم سلام میکنه و خر
سوم میا د و .........
خلاصه یه جور عجیبی راه میرن دیگه بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم اگه نفهمیدی خوب ....
یه روش خیلی خاص برای شناختن اونا وجود داره و اونم اینه که اگه مسخرشون کنی
تا حد مرگ کتک میخورید(البته عواقب این روش پای خودتان هست)

طرز حرف زدن:

لحنشون خشن توهین امیز تهدید کننده تحقیر کننده و ترسناک و ......است
بد ترین فحشی که بلدن:########(به خاطر مسائل اخلاقی گفته نمی شود)ولی به 5 زبان
زنده دنیا انواح فحش ها رو بلدن
اوقات بیکاری:

ساعت اول:پارتی شبانه
ساعت دوم:سرکار گزاشتن دوست پسرشون
ساعت سوم:به خاطر مسائل اخلاقی گفته نمی شود
غذای مورد علاقه:گوشت گربه خرگوش علاقه خاصی به راسته خوک دارد و از بال کوسه هم
خوشش نمیاد

رشته های مورد علاقه دانشگاهی:طراحی بمب شکنجه زندانیان جاسسوسی وعملیات

 

تروریستی و .........


[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:42 ] [ امیر ]
INTRO

اينو ببين تهي ، حالم ازش بهم ميخوره ، بچها بريم بزنيم تو پَرش ؟!

ايييييول بريم !!!

به‌‌ به‌‌ اقاي تهي ، مشتاقه ديدار...
Vers 1

از عصبانيت ميخوره مشتا به ديوار ... همه الکي‌ ميان جلو ميگن مشتاقه ديدار !

ديگه بسه ، بپر ، بهتره بشه وجدانت بيدار ... دله پاکت تبديل شده به يه خود خواه بيمار !

داره رپ ميخونه ، حتي ديگه استاد گيتار ... انگار موسيقي‌ ادارست ، رپم پستايه بيکار !

دري وري ميخونهو ، اسمشو رپ ميگه ... واسه مروفييتشم از ماها بد ميگه !!!

ولي‌ من جلو ميرم تا جهانو ، ببلعَم ... من يه خودکاره خيابونيم که به برقم !

بدون يه مَردم ، که حتماَ ، به وَعدم ... خيلي ، خيلي ، خليييي زود عمل مي‌کنم !

من با کمکه تو رفيق با يه تيمه حرفه‌اي ... سليقه 1گوش مردمو عوض مي‌کنم !

آره ، شباي که تنهامو تو غربت ... خودکارو ، ميکرفنمو بغل مي‌کنم !

(Chorus)

تهي خاليه ، ولي‌ بدون پُره درد،

تهي خاليه ، ولي‌ بدون خوده مرده،

تهي خاليه ، خاليه از حسادت...

بجاش پُره از غيرتو ، اصالت !

Vers 2

مثلِ ژپتو ، بتو ، بگم من داستان !

که چيا گذشته تو ايرانه باستان !

10 ساله پيش بود ، که يه چيزي مثه يه ويروس اومد به گوش ايرانيا فاز داد !!!

يه دقيقه ويسساا !!!

فکر کردي رپه فارسي اومد از پارسال ؟!

از موقعي که همه دارن ميخوننو ، ميزننو ، ميرقصن واسه واسه بازار !!!

رپ جنگله منم مثلِ تارزان ... جلو همه توهيناتون ، تهي وايساد !!!

شما شادينو ، با لباسِ گشادينو ، ماهم سر قبره موسيقي‌ مي‌زنيم زار زار !!!

ولي‌ تهي ، يه شکله خاص داد ... به رپه فارسي تا بشه يه پاسدار !

تا رپو ببره ، برسونه ، به گوشه ، بقيه ، به صورته ، آزاد !
(Chorus)

تهي خاليه ، ولي‌ بدون پُره درد،

تهي خاليه ، ولي‌ بدون خوده مرده،

تهي خاليه ، خاليه از حسادت...

بجاش پُره از غيرتو ، اصالت !

------

 021( کد شهر تهران )

------

Vers 3

ديگه حرفه‌اي نداريم ، شنونده ما ... چونکه خواننده‌ها ، بيشترن از شنونده‌ها !

داره خواننده مياد ، ديگه از کودکستان ... که بعده پيشرفت ، تازه مي‌رن تو دبستان !

هر کدومشون تو موزيک يه رشته خوندن ... يکي‌ بنگ بنگه ساز ، يکييم عشقه خوندن !!!



( سلام ا.ب.ز ، آهنگ ساز حسين تهي ... انور يکي‌ وايساده ! ، اي حسين توني !!!!!!؟؟؟؟؟ )

( ياهاهي هاي‌ها ها هايّ ، آقا خووبه ؟! ... نت‌هاي پايين بده يکم ، ولي‌ بالا خوبه ؟! )



نه داداش تو واسه این اينکار ساخته نشدي ... پول داري ! ، ولي‌ تافته? جدا بافته نشدي !!!

بايد تو موسيقي‌ تمرينه بيشتر کني‌ ... توي کارهاي ديگه ميتوني‌ ، پيشرفت کني‌ !

تا که محکمو ، متّحد ، شبيه ديوار ... تو کله جهان بشيم ، سفيرهِ ايران !

(Chorus)

تهي خاليه ، ولي‌ بدون پُره درد،

تهي خاليه ، ولي‌ بدون خوده مرده،

تهي خاليه ، خاليه از حسادت...

بجاش پُره از غيرتو ، اصالت !

OUTRO

حالا فهميدي تهي کي حتا اونوريهام ماها اي کرديم....

با يه تيمه حرفه‌اي ،

اف‌‌‌ & ا.ب.ز & تهي .... اينه تيمه ما


[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:33 ] [ امیر ]

تکست این چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

بیا اسممو صدا کن در گوشم

تهیییی

بیا اسممو صدا کن در گوشم فقط بپا از بین نره هوشم

نورا همه کور شن نور شمع بمونه

شب جمعس شان ( شعن ) به دوره

نمیخوام اصلا بدون ماچ نمیتونم پس یه دونه

ابدارشو بده از شعله بدنت گرممه هر دفعه میگم

من بت حرفایی که الباقی نشنونو با هم باشیم تنهایی

وی شبهایی که ستاره زیاده فقط صدای بالا سرم صدای گیتاره

داره اروم میزنه و بارون میزنه به شیشه ها

داریم کم کم میریم بالا به پیش ماه

رفتیم بالا حالا ماها رو زمین نیستیم

تنت خیسه میچکه رو زمین ویسکی

تو خط انداختی رو بدن بنده بله

چرا اینفد چنگ میندازی ؟ بگو ببینم جنگه مگه؟

 
 

این چیه یه کمر باریکه  / این چیه یه اتاق تاریکه

این چیه این منم اینورم میپرم / میکنم دزدکی لبهاتو

 

دل من بی تو میمیره میگیره زانو غم بغل

بیا پیشم نزار بمیره اون شبو روزامون حداقل

شبا روزامون همه کوتاه زود میگذشتنو غم و سوز

  تو میرقصیدی بالا سر من با تاپ تنگو اون دامن کوتاه

تو تاریکی شب تو باغ مشکی بودن موهات

میرفتیم زیر درختا وای موهات میشد پخش تو باغ

تو میگفتی سردمه هر دفعه ماچ میکردم از گردن مخملت

میومدی میچسبیدی به منو منم با بوسام تورو لوس میکردمت

تن تو بود داغ داغ داغ گرماش مثله چراغ داغ باغ

نفسات میخورد به گوش منو اره درست مثله پیغام شادباش

شب تا صبح با ستاره ها میخندیدیم با یه واژه تا

بپیچه همه جا صدای ما ابری نبود اخه واسه ما بباره

 
 

این چیه یه کمر باریکه  / این چیه یه اتاق تاریکه

این چیه این منم اینورم میپرم / میکنم دزدکی لبهاتو

 

میدونم عینه تو تو دنیا 10 تا نیست

اگه بسازن شبیه تو کاملا عینه تو مثل تو حتی نیست

وقتی تو با منی هر روز میشه فردام بیست

 اینو بدون که من تا اخر عمرم با توام نمیکنم دیگه من حتی ریسک

اخه با صدای تو و نگاه تو من شارژ میشمو شاد میشم

خاطرات خوبم بدون تو به جون تو پاک میشنو خاک میشن

واسه تو مردمو واسه تو خوندم بسه از رقصت دارم داغ میشمو اب میشم

 

 

این چیه یه کمر باریکه  / این چیه یه اتاق تاریکه

این چیه این منم اینورم میپرم / میکنم دزدکی لبهاتو

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:28 ] [ امیر ]

تکست آهنگ زندان هیچکس

ببخشید ولی

منو چپ چپ نگاه نکن عمدا

میخوای بیام حتما من باعث شر شم

تو با چند شر خر

اینو داری در سر

تا که حالی از من

بگیریو شر کم کنی

در شکم طوری که با اطمینان فاصله اونقد کمه که یه واحد میخوام

من اهل عملم بعد عربدم مساله علناً نه بعداً کسی نیست که نداشته باشه اثرم

من اصلاً نمیخوام کم بشه فاصلم

منو تحریک نکن چون یه قاتلم

شده تیکه تیکه شم از شما یکی میمیره

یکی داره شماره 110 رو میگیره

صدای آژیر میاد کوچه رقص نور داره

تو به کلان میگی که این قصد جون داره

تا یه سر بچرخونی سروش نیست دیگه

یه کلان دنبالشه و داره ایست میده

من زندان نمیخوام برم

بگو چرا داری منو هل میدی

من زندان نمیخوام برم

پس چرا داری منو هل میدی

من زندان نمیخوام برم

پس چرا داری منو هل میدی

من زندان نمیخوام برم

پس چرا داری منو هل میدی

من زندان نمیخوام برم

پس چرا داری منو هل میدی

من زندان نمیخوام برم

پس چرا داری منو هل میدی


تکست آهنگ برپا هیچکس

صف بست و یک
هه هه هه داری میری

ببین چند بار در سال هر سال از کار روی رپ فارس

پشیمون میشم از آن فرجام اینه که من پابرجام

هنوز رپ فارس (برگ رو ماست//-پهنه رو باز ؟) سر جام باز سرپام واسه رپ هرگام

شدن عملی شدن حرفام واسم اشعار همه به نقل سرداب

قافیه های دوز(تون) همه بر باد میزنم فریاد تا بمونه تریاد

چو میکنی دریافت هیچ کسو دریاب آهنگساز مهدیارباشه واجب باشه

تنظیم واجه کردی تو پاچه هنوز مثل سابق صامت ثابت میمونه تو ساکت

میشه رپه راکت بشین همه ساکت چون که هیچکس مینویسه میگه اینه بینشیکه

میشه بیشه وقتی که ریشه پس که دیگه میشه وقتی که دیگه فهمیدی این که

قافیه رو شلیک کنه مثل مسلسل مسلماً من مسلحم مثل مسلسلم نزن ضد حال از اون قافیه ها

مغزت توی سه گوشت قافیه داد سه تا قافیه را به هم نزدیک کنم همینان که باعثه اینه که همگی مرغوب

شدن

همه برپا برپا با رپ هیچکس تکون بدین دستا

من بازی رو شروع کردم حالا من لم میدم نگاه میکنم تو رو از ترز بازی لذت ببرم

چون آخر سر من میشم قلباً توی رپ ولی من رپ هست سرشت و ماه سلیقه ام

یه مثال بارز اگه حافظ با اون اشعار نافذ

بشه حاضر تا جلوی من بشه آره توی رپ اشعارش وافکارش افعالش

همگی میشن باطل چون که هیچکسه واسه رپ فارس باعث

چیزی که گفتم بود اقدام میکنم اقرار شاعرای فارسی

منو کردن اغفال تا به رپ کردن کنم اقدام منم بالا ممبر نتیجه همت

انقد گذشت که به من بعد که من بعد اهل وقلب با هر قدمت میکنه واسم خدمت

میگن همه قصه است اما اینه قسمت رپ فارسی بی من مثل بچه بی پدر

من هر چی میگم میگن هیچکس پیله کرد من غرب زدگی رو کردم ریشه کن

من مردنم مثل مرگ معمار میشه این بیت پیشه من یه مهمان(تکه مادر)
صفر دو یک.....صفر دویک


تکست آهنگ اون منم هیچکس گوگوش

: سروش

اشک تو چشامه قلم گریه کن
ببین من هر چند بدم خیلی خب
اما بدون که هیچکس غیر تو
هیچکس و نداره اینم هدیه شد
از طرف دنیا با میل خود نگرفتمش منم عین تو
کسی رو ندارم تو به رازم محرمی
میگم تا بنویسی تا باشه بازم مرهمی
من اگه رپ میکنم چون چیزی تو دل دارم
واسه تفریح نیست چیزی تو دل دارم
اینو درست میگن که عقل به چشمه
بذار بهت نشون بدم یه چشمه
من آدم شادی نیستم واسه همین
همین غم توی چشمام داره کمین
پس همین شده دلیل بر اینکه
همه برداشت بد دارن از این
من شادم که باشم رگه ی تلخی دارم
مریض نیستم بیماری قلبی دارم
میگم من این بارم من همونیم که بغض تو گلوم میشکنم
صداشو همه آدمای پهلوم میشون

گوگوش :
اون که هر چی ابره دنیاس
خونه داره تو چشاش
اون که ناچاره بخنده اما گریس خنده هاش
اون که تو شهرش غریبه
با یه عالم آشناس
هیچکدوم باور نکردن غربت تلخ صداش
اون منم اون منم اون منم

بغضمو توگلوم میشکنم

: سروش

من از بچگی بزرگ شدم با یه عقده
پس نپرس چرا وحشیم چون که
بعضی وقتا یه حس به من میگه
توی وجودت عشق داره کم میشه
منو بچگیام آدم حساب نمیکردن
مسخره کردن نظاره میکردن
بزرگتر که شدم دیدم دیگه وقتشه که یه کمی از کینه های دلم کم بشه
تلافیشو در آوردم سر دشمنام چیزایی به چشم دیدم خیابون کشت مرا
دیگه عقده داره لبریز میشه واسه خالی کردنش هیچکس تمرین دیده
من تنها نیستم خیلیا مثل منن حرف من میمونه واسشون مثل مدد

من مریض نیستم یه کم عقده دارم
نوازش دل همسانو عهده دارم
هنوزم که هنوزه اشکام آبین
دو تا چشمو نبین اشعار کافین
اون منم که بغضا تو گلوم میشکنه
فقط تو نیستی خدا هم اینو میشنوه

: گوگوش

اون که خیلی قصه داره
روی لبای بی صداش
مونده فریادش تو سینه
در نمیاد از لباش
قد یه دنیا کتابه
با یه عالم گفتنی هر کدوم از قصه هاش

اون منم اون منم اون منم


تکست وطن پرست هیچکس

بیا بیا

سوگند سوگند به خون پاک سیاوش بنام ایران و خاکش

که من واسه این خاک جون میدم بیا بیا

سوگند سوگند به خون پاک سیاوش بنام ایران و خاکش

که من واسه این خاک جون میدم بیا بیا

الان گربست یه زمانی ببر بوده به چه هیبتی این ببر از غرب تا شرق بوده

مهد تمدن از همین جاست تو یه وطن پرست میخوای منم اینجام

من تنها نیستم امثالم زیادن اونا جامو میگیرن تو احیانا غیابم

اینجا 70 ملیون مرد و زن و بچن حواسشون ناموس و ندزدن و پرچم نیاد پایین

ما ها 6دنگ حواسمون هست نتیجه این شد که

دشمن ایران باید احمق باشه چون این خاک همه جا فدایی الحق داره

اینا حقیقت شاهنامه افسانست نمونش همین جنگ 8 سالست

رنگ قرمز پرچم رنگ خون ما واسه این خاک پیشکش جون ما

بیا....بیا.....

سوگند سوگند به خون پاک سیاوش بنام ایران و خاکش

که من واسه این خاک جون میدم بیا بیا

سوگند سوگند به خون پاک سیاوش بنام ایران و خاکش

که من واسه این خاک جون میدم بیا بیا

سوگند سوگند به خون پاک سیاوش بنام ایران و خاکش

که من واسه این خاک جون میدم بیا بیا

سوگند سوگند به خون پاک سیاوش بنام ایران و خاکش

که من واسه این خاک جون میدم بیا بیا

من اگه تنها با یه پلاک بمونم زیر خاک

بهتر از اینه که از ترس برم زیر لاک

الان بهونشون انرژی هسته ای شده

بگو چرا داری سلاح هسته ای خودت

ایران و گرفتن پسر کشکی نیست

توی ترس شما که دیگه شکی نیست

انگلیسی بهت بگیم شاید باشه بهتر


تکست آهنگ قانون هیچکس

يه قانون هست که هيچ جا درج شده نيستش تويه خيابون حاکمه ترد شده نيستش

سخت شده ريسکش که بيصدا هر چی بدخواهه بشه بی صدا

بزار از اين قانون يه کم بيشتر بگم هر چند منتقدين من ميخوام بيشتر بشن

قانونی که بحثشه قانونه جنگله ضعيف ميميره هميشه قوی سر تره

اينجا خيابونه چشاتو يکم واکن قانونشو شرح ميدم باش يکم تا کن

اينجا کفش آسفالته با این حال که ناجا هست امکانش هست حق پايه مال شه

چه لاتايه بيخطری که تو زندونن چون که هرکی هرچی زور گفت بر ضد بودن

تقصيره من چيه؟ اگه دفاع کارم کلی حرف واسه زدن اين دهن بزاره دارم

ببين ببين به من دست بند نزن

چرا اينو که ميزنی بهم ميگی حرف نزن

بزار بگم من يه قربانی از جنگلم

من يه ، من يه قربانی از جنگلم

منو تو هر کدوم قربانيبه به يه نوبه ایم

میدونم تو ی دلت داری مثه من یه عقده ای

جامعه که ما رو تو خیابون بار آورد خشونت دیدیم نه یه بار بلکه بارها شد

چه تیغه هایی که کشیده شدن رو این بدن زود میمیره کسی که میگه رویین تنم

اینجا کفش آسفالته یه پاسگاست که قانون اساسی هم توش میشه پایمال شه

چرا هنوز زندم این واسه من یه سواله باید طور دیگه بمیرم ازرائیل تزو داده

ما بین یه گله گرگ بزرگ شدیم ما عین یه بچه گرگ خوب گرگ شدیم

روح بچه سیاه نیست وقت تولد همون بچم اما بچه تلف شد

من بیگناهم خدا هم شاهده فکر میکنی بشه کسی به خدا هم باج بده

ببين ببين به من دست بند نزن

چرا اينو که ميزنی بهم ميگی حرف نزن

بزار بگم من يه قربانی از جنگلم

من يه ، من يه قربانی از جنگلم

من یه قریانیم مثه خیلیها روزی که روح آزاد بشه کی میاد

آدمای دور تو همگی لاشخور صفت نهایت تو هم میشی لاشخور چه بد

خیلیا زندن چون که کشتن جرم انسانیت کو کشتن مرده


تکست آهنگ اختلاف هیچکس

اینجا تهرانه یعنی شهری که هر چی که توش میبینی باعث تحریک

تحریک روحت تا تو آشغالدونی میفهمی تو هم آدم نیستی یه آشغال بودی

اینجا همه گرگن میخوای باشی مثه بره بذار چشم و گوشتو من باز کنم یه ذره

اینجا تهران لعنتی شوخی نیستش خبری از گل و بستنی چوبی نیستش

اینجا جنگل بخور تا خورده نشی اینجا نصف عقده ایین نصف وحشی

اختلاف طبقاتی اینجا بیداد میکنه روح مردم و زخمی و بیمار میکنه

همه کنار همن فقیره و مایه دار خفن توی تاکسی همه میخوام کرایه ندن

حقیقت روشن خودتو به اون راه نزن روشنترش میکنم پس بمون جا نزن

خدا پاشو ......من چند سالی باهات حرف دارم

خدا پاشو..... پاشدی نشو ناراحت از کارم

کجا هاشو دیدی تازه اول کارم

خدا پاشو ... من یه آَشغالم باهات حرف دارم


نمکی با چرخش کنار یه بنزه هیکلو چرخش باهم کرایه ی بنزه

من و تو اون بودیم از یه قطره حالا ببین فاصله ی ما ها چقدره

دلیل چرخش زمین نیست جاذ به پول که زمین و میچرخونه جالبه

این روزا اول پوله بعد خدا همه رعیت ارباب کدخدا

بچه میخواد با یتیمی بازی کنه بابا نمیذاره یتیم لباسش کثیفه چون که فقط یکی داره

همه آگاهیم از این بلایا حتی فرشته هم نمیاد این ورا تا نشیم فنا با همین بلایا

اما کمک نخواستیم اشک بریزه کافیه همین برا ما آدم مریض حرفامو ترک کرد

تموم نکردم حرفامو برگردم

خدا پاشو ......من چند سالی باهات حرف دارم

خدا پاشو..... پاشدی نشو ناراحت از کارم

کجا هاشو دیدی تازه اول کارم

خدا پاشو ... من یه آَشغالم باهات حرف دارم

تا حالا شده عاشق دختر بشی میخوام حرف بزنم رکتر بشین

پیش خودت میگی اینه عشق تاریخی اما دافت با یه بچه مایه دار خواب دیدی

خیره یادت باشه غیره خودت بزن قید هرچی آدم تو کنارت میبینی چو عیبه

یکی همسن تو سوار ماشین خدا بهت پوزخند میزنه میکنی با کینه دعا



تکست آهنگ دیده و دلبر هیچکس

همه چی از اونجا شروع میشه که تو چیزی میبینی

میگی این همون چیزیه که تو رویاها میدیدی

میچینی واسه رسیدن به چیزی که آرزوته

آره اونه چیزیکه کمک تو باشه پوله

حال و روز ما که همه چی رو میبینیم اینه

شاید باید ببندیم چش و گیریم این میشه

اما دیدنی ها رو دیدیم و دیگه دیر شده

میگه این دیگه دنیا و توی دین پره

که به دنیا و هرچی که توشه دل نبند

چشم من خیلی چیزا رو گرفت و ول نکرد

تقصیرمن نیست پسر این کار دله

این بار که شعر من نیس این کار دله

این باره چشمه بچه این که چاره نشه

میخواد بخره اسباب بازی و پدر بیچاره

نکه نخواد اما توی جیب پولی نیست دیگه

دستش رو سر پسره میگه روزی میرسه

که تو به هر چی که میخوای میرسی پسر

از پدرمن بود پسر این رسید به من

نیس کسی که ضرب ازاین حسی که من دارم دربیاره

پی بی حسی به من میده دلیل رپم اینه

همیشه من از این یه دیدم اون مرضی که

دارم در عذابم بدون نفهمیه که

اگه دیده نباشه دل ساکته ماها قربانیه

چشیم این ثابته

-*-*-
ز دست دیده و دل هر دو فریاد

که هر چی دیده بیند دل کند یاد

بسازم خنجری نیشش ز فولاد

زنم بر دیده تا دل گردد آزاد



جیب بابا
( پیشرو و هیچکس )


هه... سروش میدونی که این روزا دیگه همه دستشون تو جیب بابائه ست

آره خدا وکیلی...      مثل ما نیستن که

ولی خب باید بشن

 میباره از چشای ابریم اشک برفی      یه چیکه به من میگه دیگه خنده تعطیل

یه جنگی بالاتر از جنگ شمشیری که      میگه تعطیله زنگ تفریح

رضا بخون با حس الان وایسا جلو آینه      رضا ببین این دنیای ناکسو دوباره چارچشم

من همونیم که بودم تو خیابونا بارکش      پسری که نمیخواستنش دست بکنه تو وایتکس

اگه آرشه زندگی رو تهدید میکنه به ماشه اگه پاشه       من پا شدم بسه طعنه باشه

چون رفته هفته های زجر و نحس بد سابق      من زندم پس بذار تا ابد حرف بزنه صامت

اینبار اسب سر تاجر که دست بسر خانه      خیلی وقته اگه ساکت چون خنده کرده صادق

پسر، رضا تو خونش نداره تاب و سرسره      تا اینجا هم اومده که عقده هاتو پر کنه

مشکلاتو قفل کنه همون جایی که هستش      پشتکارت گم شده هنوز جاریه وقتش

من کمکت میکنم و میشه آویز مغزت      راه حلو بهت میگم چون من حالیمه بچه

میباره از چشای ابریم اشک برفی      یه چیکه به من میگه دیگه خنده تعطیل

یه جنگی بالاتر از جنگ شمشیری که      میگه تعطیله زنگ تفریح

 ببین

من با پوتین بزرگ شدمو کلاه بوده سرم      رفیق تنهایی هامم خدا بوده فقط

دلم از کف خیابون هم آسفالت      تره با لطافت و نرمی هم آشناست

نه که بد باشم نه اینم فکر بقیه‌ اس      همه فکر میکنن آدم خوبه شکل پری اس

من غول دیدم خوب دیدم      آدم خوبایی که خیلی وقتا بو میدن

اما توپیدن چه فایده شد بدی ها قایم شد

پشت پول و من خوش به زور     میمونم تا چرکای دلم خشک شه زود

هیچ وقت سنگی برنداشتم که نتونم پرت کنم      رو پاهام وایسادم و الانم مرد شدم

مردم بهم یاد دادن اعتمادو ترک کنم

شاید خوشایند نیست ولی حقیقت داره      تعجب نکن اگه یکی شبیه من باشه

 میباره از چشای ابریم اشک برفی      یه چیکه به من میگه دیگه خنده تعطیل

یه جنگی بالاتر از جنگ شمشیری که      میگه تعطیله زنگ تفریح

من رضا ناصری متولد دهه ی شصتم      اونی که میخواد بکشم بیرون از حلقه ترس

از کله ی من استفاده کن در حد یه گنج      مسئله ی من اینه بسه تبصره ی رنج

رنج روح از پدرت تو سپردیش دست اون      میاد و غرق پول میکنن تا بشی مرد روز

ولی کله پوک بیش نمیشی بچه جون      بگو شباهتت با بابا چیه جز رنگ خون؟

دیگه هرچی بود بذاریم واسه فرداهای دیگه      میخوام از الان بکشی بیرون از بابای پیرت

چون واس رسیدن به خواسته هات اون تنها مانع میشه

تو تنها میشی تا بفهمی زمان مال کیه و این حرفا واسه چیه؟

تازه اشک آماده میشه میشه اون موقع میخوای داد بزنی از بالای ایفل

ولی چون که نیزه ی بی پولی کرده پاره سینه      برو بالای برج میلاد تا هفته های دیگه

 میباره از چشای ابریم اشک برفی      یه چیکه به من میگه دیگه خنده تعطیل

یه جنگی بالاتر از جنگ شمشیری که      میگه تعطیله زنگ تفریح



کمک
( هیچکس و یاس )


بعد این همه مدت فهمیدین که ما       خود خواه نیستیم کمک هست به جا

لحظه ها سپری میشن پس بذار       همصدا کنیم با دشمنی وداع

چون که همین یه بار دور نفرت حصار       میکشم که باز بگم بهش ببار

اینو بدونین بدون اینکه بمونیم بمونه این یه حرف

تا وقتی که زمین می چرخه      کمک به همنوع واسه ی چی سخته؟

همه بر پا از جا ، دست همو بگیریمو       به جا اینکه بشینیمو نگاه کنین ببینین اینو

که ما داریم اما واسه کس دیگه کم       درسته گرگیم اما مثل اینکه تن پوشه

کسی رو که لیاقت داره بهش کمک کن       خدا ریاست داده ، کمک کن مردم


بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند


اگه شصت مرد شرخر دست به دست شن       پرپر کنن من در به در شم

هشتصد مسلسل هست تو دستمو       از ترفند دشمن من نترسم

از بس که من بد سرنوشتم        هر کس که من دستش گرفتم

خنجر بزد محکم به پشتم       لعنت به من ، دوست بود یا دشمن؟

اما معما اینجاست       که هر کس ازم باز کمک خواست

من صد درصد هستم مثل سنت نسلم به نسلم

واسه اونایی که خستن بی مسکن       واسه فراموشی از باده مستن

توی مشکلات اصلا بت وصلن       از درد بی تو از غم شکستن


بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند


لازم باشه حاضر واسه ساز تازه تا سه باشه واسه گوش ناز کاسب

تا که کمک چون مردم بدطور مجبورن

که ماها خودخواهیم گوش کن پس

ما شدیم خسته بس از دست شخص ناسپاس که یأسه

عاقبت کسایی که بزرگ شدن به دست یاس و هیچکس که

راه و رسم ارزش دادن به بخشش رو یاد دادن

حالا میخوام به حاشیه بریم بحث عوض شه هست غرض که بگیم از مرض که

ما ها نمیتونیم رپو به سادگی ترک کنیم

از هر قومی مردمی دوسمون دارن نمیتونین ما رو طرد کنین

ببین امید تو دل ماست ، پس گمی که بتونین ما رو از عشقمون طرد کنید

حرف ما رو بشنوین و از بر کنید به جای اینکه بخواین ما رو دلسرد کنید


بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند



بازم كلان
( هیچکس و پیشرو )


اراذل برین خونه هاتون

بازم کلان پیچیده توی کوچه همه قلاف      میکنن هرچی خلاف چون گیر میده الان

رقص نور داره کوچه و قرمزه      اما مهمونی نیست که یه دافی قر بده

همه متوجه میشنو متفرق      چون که توی جیبای ما چند تا مورد هستش

بچه گربه میشم من جلو کلان      از اون بچه های خوبی که مامان میشه فداش

بهش فاز میدم فکر کنه مهندسم      بهش میگم از رتبه و معدلم

فازشونه منم یه پسر مودب      حاجی لبخند میزننو میگن موفق باشی

وقتی دور شد که دیگه سروشو      نبینه بچه ها میگن رپو شروع کن

اینو میخونمو یه قوطیه دستم همش      ببیبن ببین به من دست بند نزن

داره یه صدایی میاد همه در میرن

همه در میرن در گیره

گیر دادن به ما تفریحه

مخصوصا وقتی شب میشه

 من در میرم سری داش      چون نمیخوام بشم بازداشت

هرکی توی جیبش داشت      بندازه زمین وقت فراره داش

رو مخمه اون مینی بوسو بردار سرکار      وای دعوا دعوا تکون نخور از جات

ا باشه باشه شوخی کردم      تو جیبم من چیزی نیس بخوام یه جوری در رم

آره جون عمه ات باید حتما از من      یه آتو بگیری که بشی سرگرم هر شب

میگی بر گرد تا بزنی دستم دست بند      من رفتم آره ها ها ها ها ها

تو خلوت بده من چند دم      اگه بشم دلقک تا سه  شب نعشه ام

سوژه ات میکنم چون وروجکم من      پس اونقدر میخونم که دود از کلت

بزنه بیرون وک وک کنی جا اردک      با فندکم بازی نکن احمق تق تق

میزنی گاز میره همه نسخن ازدم       وای پلیس مجبورم نزنم در رم

 داره یه صدایی میاد همه در میرن

همه در میرن در گیره

گیر دادن به ما تفریحه

مخصوصا وقتی شب میشه

من در میرم سری داش      چون نمیخوام بشم بازداشت

هرکی توی جیبش داشت      بندازه زمین وقت فراره داش

نگاه نکن پشتتو رضا       چرا؟

یه کلان داره میکنه نگاه

چیزی داری پیشت؟      نه      چیزی باره پیشت؟

وای یه سیگاری پیشم هست تو بیکاری پیچیدم      هل نشو آروم بندازش از جیبت زمین

شمشادا بلندن؟      نه      پس میشه پرید

پاتو روش بذار رضا انگار دیده سگ خور

نه خور من دو دادم نه تو      حاضرم تو گور باشم دور نندازم تشو

پاشو حاجی بیسیمو زد دررو      نکنه میخوای بریم زندان نه چون

ما میخوایم پول دار بشیم با رپ فارسی      تا تو خیابون راه بریم با ده تا ماشین

 داره یه صدایی میاد همه در میرن

همه در میرن در گیره

گیر دادن به ما تفریحه

مخصوصا وقتی شب میشه

ولی پسر خودمونیما خداییش خوب پیچیدیم

من در میرم سری داش      چون نمیخوام بشم بازداشت

هرکی توی جیبش داشت      بندازه زمین وقت فراره داش

آدم چند بار باید بگه که مثل همیشه آهنگ ساز کیه؟

مهدیاره پسر   تابلوئه دیگه

صامت021 صامت021 صامت021 صامت صامت صامت صامت

 



یه مشت سرباز
( هیچکس )


 ما یه مشت سربازیم جون به کف

عزراییل با اکیپ ما جوره پس

 میخوام برن دست ها بالا بالاتر      صفر دو یکه بالا تا ابد

یه مشت سرباز با حال باهامن      که هر کدوم واسه خودشون داستانها دارن

مثل تریپ ما با نام خدا      اینم شروع میکنم خدا باهامه چون ما

شکر گزارشیم و حال خوش داد      حالی که میشه دنیا رو هم فحش داد

ما یه مشت سربازیم جون به کف      عزراییل با اکیپ ما جوره پس

کمک حال همیم حتی با پول کم      یه کم رپمو مزه کن شوره نه؟

چون ما شورشو درآوردیمو زدیم      کل اونوریا که به اونا گوش ندین

حاضریم واسه چهار چیز جون قابلو بدیم      خدا ، وطن ، خانواده و رفیق

خیابونم توش موندیم واسه چهار چیز      یکی چون اجباره و دیگه جا نیست

بعدش مرامه اون یکیم اینجا جاش نیست      آخری یه کم عشقیه برگهای پاییز

میخوام برن دست ها بالا بالاتر      صفر دو یکه بالا تا ابد

یه مشت سرباز با حال باهامن      که هر کدوم واسه خودشون داستانها دارن

ببین صفای اینجا رو نداره هیچ جا      همه کوچیکها قراره پیش ما

یاد بگیرن که یه سرباز      از خودش میگذره و فکر فرداست

ما یه مشت سربازیم فوق لیسانس بزرگترین دانشگاه کل ایران

منظورم خیابونه تحصیلات؟!      نه من جدولو به نیمکت ترجیح دادم

این یکیواصلا سعی نکن باشی مثل ما      قسمته ما هم کردیم گاهی اشتباه

ما با هر شرایطی خودمونو میدیم وقف     کلی خون و اشک تو راهمون میریزه

اما نا امیدی یعنی بی ایمانی     بیدی با باد نلرزید دیدی ما ایم

پس تبر که ترس نداره نه اصلا     بگو ما واسه جنگ حاضریم اگر طلبن

میخوام برن دست ها بالا بالاتر      صفر دو یکه بالا تا ابد

یه مشت سرباز با حال باهامن      که هر کدوم واسه خودشون داستانها دارن

بالاست پرچم بی برو برگرد       رفیق نگران نباش بیخود تو اصلا

ما یه مشت سربازیم بودیم بیشتر      جدی بگیر حرفمو تو فاز شوخی نیستم

رفتن خیلی ها از کنارمون      این عیدمو هستیم به یادتون

میخوام شهیدا بدونن اگه هستیم خاکی      واسه خون پاکشونه که رو زمین پاشید

همه لوتی ها بدونن که پرچم بالاست       تو هم اگه مردی ما هستیم باهات

دعا میکنیم جهان توی صلح باشه  آمین      آتیش کافیه به اندازه داشتیم

زود تر برسه روزی که همه شادابن       با شرطی که همه شاد باشند

آروم وا نسا چون

 میخوام برن دست ها بالا بالاتر      صفر دو یکه بالا تا ابد

یه مشت سرباز با حال باهامن      که هر کدوم واسه خودشون داستانها دارن

 مهدیار اون سنتور و بیار تو

پرچم بالاست بیابیا

پرچم بالاست بیابیا

صفر دو یک


من وایسادم از هیچکس

         هيچ کس!!!

 بذار بشينمو يه نفسه عميق بکشم

 ميخوای شعر بنويسم هه...چشم  روی چشم

 بده کاغذ و قلم  من کارمو بلد

 هستمونيس توش حتی يه غلط

 اينا رو بده تا من رويه شعر قفل کنم

ميکروفونو  قورت بدم حرفامو تف کنم

 الان 6 سال ميگذره هيچ وقت بی کار نشستم

 هيچ وقت نميکشم دست از اين کار

 مادرم ميگفت از خوندنت عاصيم گفتم من پدره رپه فارسيم

 يه روز مياد که ميرسه آوازه ام به گوشت

 ببين پسر من هميشه آمدم يه گوشه

 بشينمو بنويسم از کوچه ، از خودم

 من رابطه خيابونو گوشه مردمم

 رپه فارسی منو ميخواد زوده بس کن

 من وايسادم پس چرا نشستی من وايسادم تو هم بايد پاشی ببخشید

من وايسادم يه درخواست دارم همه پايه پيشرفت ايران باس باشن

                             (امروز خارج ميشه)

رپ ازدیارچونکه که هيچکس رپ ميکنه

 و مهديار آهنگايی ميسازه که همه غربيا ميمونن مبهوت کم ميارن بعضيا

 فکر نميکنم تو اين ايرادی باشه چون هنر نزده ايرانيانه

 خيليا حسوديشون ميشه به من امّا

مشکلی نيست اونا بدشون مياد از این که چقدر من با ادبیاتو کلمات و ابيات تيريپ دارم

 اگه ميخای تو کلمات رو از ياد   ببرو بيارو بنويشون رو کاغذ تا باور بکنی که رپکنم ذاتا

 عانا دستم به قلم جون ميده با فشاره شصتمه که قلم خون ميده

 اين يه شريانه که به آهنگ جون ميده

 من وايسادم پس چرا نشستی من وايسادم تو هم بايد

پاشی ببخشید من وايسادم يه درخواست دارم همه پايه پيشرفت

ايران باس باشن

 خیلی سال میگذره خیلی کار کردم.... نبودم بیکار

 تا گوش مردم آشنا شه با رپ فارسی  ما با سرعت میریم جلو چون همه خواستیم

 ایرانو یه قطب تو رپ کنیم وقتشه دیگه که خب رو کم کنیم

 میگن واسه پیشرفت کشور تو درس بیشتر و بهتر بخون

 اما نیشخند میزنمو میگم دیگه بسه این من فرهنگ میسازم و انرژی هسته ای

 کار اوناست و کار من اینه شنیدم یکی واسه ایران خواب بد دیده

 یه روز میاد که نوشته ی روی جلد شده رپ کن اول جهان تو جهان سوم

 خون آریایی توی رگ من جریان داره این واژه ی حیات که هنوز شریان داره

  من وايسادم پس چرا نشستی من وايسادم تو هم بايد

پاشی ببخشید من وايسادم يه درخواست دارم همه پايه پيشرفت

ايران باس باشن

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:2 ] [ امیر ]

تکست آهنگ بگو هستی ؟؟!!!

باید یه سری چیزارو بدونی ، اگه میخوایی تو با من بمونی


VERS 1

بذار بهت بگم ، من یه سری چیزارو .... نمیپسندم یه سری چیزارو

چیزای که خیلی حال میدن .... ولی‌ به نظرم ، غیر عاد یان

دافای که مثل باربین .... پنج شنبها ، توی پارتین

توی فاز پولو مادین .... با یه دست بند ، سر کار می‌رن


شاید بگی‌ خیلی قاطی!! ... شاید بگی‌ یه آدم عاد ایم

همه توی لامبورگینی، من توی پیکان ا ر د ‌یم

اگه بشی‌ آره بام دوست .... من میبرمت جاده‌ چارلوس

جوجه کبابو ، شیشلیک تو راه .... با یه شلواره شیش جیب تو پام

با د میزنم آتیشو  .... داد میزنم ! عالی‌ شد

تو فقط بگو هستی‌ ، تا بگم ادامه و باقیشو

Chorus X2

درکه و توچال نمیریمو .... ویلای باحال نمیریمو

سمت عشق و حل نمیریم ، بگو هستی‌ ؟! ((( هستم )))

 


Vers 2

حالا که هستی‌ ، میریم شمال باهم  ،  تا که نگی‌ یه وقت ، شعار دادم

یه ویلای خوب و ارزون  ،  کناره دریا سراغ دارم

بریم روی شنا بدو ایم و بعد باهم بریم شنا بکنیم

به جا افراد مایه دار  ،  یه نگاهی‌ به عاشقا بکنیم

آخه اونا همه دو درن   ،  هماشون با ماشینای ? درن

خوب ماشین من 4دره  ،  عشقو حال من چاق تره

یه مرامه لوطی دارم  ،  4 لیتری با قوطی دارم
اونا همه شا م پاین به دست ،  سگه پا کوتاه یا طوطی دارن
سر پول توی جنگن  ،   منو تو با هم توی جنگل
تند و تند میچرخونم ، سیخای کبابو روی منقل

 

Chorus X2

درکه و توچال نمیریمو .... ویلای باحال نمیریمو

سمت عشق و حال نمیریم ، بگو هستی‌ ؟! ((( هستم )))

اختصاصی رپ مافیا

Vers 3

اگه راه داره یکم بذار ما  ...

دنبالت بیاییم با هزار پا  ...

تو آسمونا میشماریم ، ستاره هارو ما هزار بار  ...

شبا باهم ، توی کلبه  ...

تا صبح میدیم ، دل‌ و قلوه  ...

میگی‌ حسین تهی قدِ ؟ ، نه  ، اگه قول بعدی چونکه  ...


Chorus X4

درکه و توچال نمیریمو .... ویلای باحال نمیریمو

سمت عشق و حال نمیریم ، بگو هستی‌ ؟! ((( هستم )))


OUTRO

 

بگو هستی‌ ؟! ......

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:56 ] [ امیر ]

نوپو

مقدمه

نوپو يکي از نيروهاي يگان ويژه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است که براي عمليات‌هاي ضد تروريستي و رهايي گروگان و سرکوب شورش‌هاي شهري استفاده مي‌شود. از جمله فعاليتهاي نوپو ميتوان به عمليات رهايي گروگان، اسکورت، مامورين ويژه تک تيرانداز، عمليات راپل هوايي، فرود آمدن چتر بازان وچندين عمليات ضربتي ديگر اشاره کرد. اين نيرو بدليل داشتن يونيفورم سياه رنگ به سياه‌جامگان  نيز معروف شده‌اند.نوپو مخفف " نیرو ویژه پاد وحشت " یا " نیروی ویژه پیرو ولایت "است.

 

روش ورود به پلیس نوپو

ما چيزي به نام اينکه يه دفعه بري تو نوپو ثبت نام کنيد نداريم. اول بايد بروید نيروی انتظامي استخدام بشيید. بعداز گزروندن دوره هاي عمومي با توجه به نمره که ميگيريد رشته رو انتخاب ميکني.ميزنيد عمليات ويژه. بعد از چند سال که سابقه دار شديد مطمئن باشید از 5-6 سال بيشتره با توجه به اینکه به شما آموزش هایی میدهند از شما امتحانی میگیرند که افراد نوپو را از بین نمرات برتر این امتحان انتخاب میکنندواگر نمره شما پایین شد در همان نیروی یگان ویژه میمانید..تازه اگر صلاحيت و زرنگي و ... داشته باشيد ميروید نوپو.

ازجمله ی این صلاحیت ها این است که:

باید دقت تیر اندازی شما ازکه از 10 نمره هست 10 نمره کامل باشد.یعنی شما باید بتوانید با هر شلیک یک نفر را بکشید.

همچنین شما باید دارای اعتقادات دینی و مذهبی قوی باشید.

همچنین با ید جسمیت شما این ویژگی ها رو داشته باشد:

1.چشم شما ضعیف نباشد و نیازی به عینک نداشته باشدو دقت بینایی شما از 10 /10 باشد.

2.شما نباید هیچ نوع بیماری داشته باشید.(اعم از درد قلب – درد کلیه –دست و پا شکستگی – و..)

3.توانایی جسمی و قدرتی شما زیاد باشد(یعنی نازک و نارنجی نباشید.)

4. و...

 

آموزش های نوپو

 

ورزش رزمي البته نه در حد استادي (( هرکي هم گفته افراد نوپو کمربند مکشي دارند خفن اشتباه کرده چون به بچه هاي نوپو فرم هاي ورزش رزمي رو ياد نميدن و اصولا نيازي هم به يادگيري فرم و آموزش کار با نانچاکو و ساي و .. ندارند !!)) مهم باز شدن پاها حداقل به اندازه 170 درجه و توانايي لگد زدن هاي محکم و سريع به اندامهاي فوقاني و نقاط حساس بدن و چندين فن پرشي و قفل کردن و شکستن اعضاي بدن و دفاع شخصي و استفاده از چوب و تونفا و چاقو و باتون هست.همچنین به آنها آموزش نینجا نیز داده میشود که طی این آموزش ها عملیات های چیریکی به آنها آموزش داده میشود.

 

آموزش پارکور حرفه ای((پارکور یک ورزش است که همراه با ژیمیناستیک است و با این عملیات میتوان ظرف مدت چند دقیقه از ساختمانی به ساختمان دیگر رفت با استفاده از بالا پریدن و پشتک زدن و... .

 

اعتماد بنفس که جزو لاينفک نيروهاي ويژه (( از جمله نوپو - نوهد - نيروي ويژه سپاه و ...)) ميباشد که براي مثال سرباز بايد بتونه از طريق دوتا طناب خودش رو از پشت بام يه ساختمون سه طبقه به ساختموني در 10 متر آنطرف تر برسونه !!اين قسمت کار هيچ ربطي به قدرت بدني نداره و فقط و فقط اعتماد بنفس هست و بس.

 

دوره هاي مخصوص رانندگي عملياني که مختص بچه هاي يگان ويژه پليس هست (( اعم از نوپو و غير نوپو )) که شامل رانندگي و موتور سواري ميشه تا بدونن چجوري با موتور از تير رس مهاجم فرار کنن و همزمان هم اون رو تعقيب کنن يا اينکه چجوري با ضربه زدن به سپر ماشين مهاجم و در چه زاويه اي بتونن باعث چپ شدن خودروي او شوند.((البته نیرو های نوپو این آموززش ها را به صورت حرفه ای تر میبینند.))

 

تير اندازي و جنگ افزار شناسي که اين خيلي تخصصی هست.

عملیات های راپل و غافلگیری و چیریکی و رهایی گروگان.

آشنايي با تله گذاري و بمب گذاري و شناسايي تله هاي انفجاري (( حسابشو بکن تيم نوپو وارد ساختمون بشه و دربي رو بخوان باز کنن غافل از اينکه اين درب از بالا به ضامن  نارنجک وصل شده !! اينجاست که شناسايي تله هاي انفجاري بدرد تيم نوپو ميخوره.))

عملیات راپل و صعود و نزول از ارتفاعات (( از پشت بام گرفته تا هليکوپتر )) اونهم از انواع و اقسام مثل راپل پلنگي يا تير اندازي در حال صعود و نزول يا صعود معکوس (( با کله پايين اومدن.))

 

کمين و ضد کمين و استتار و شناسايي عوارض زمينی.

کمک های اولیه و امدادی و زندگی ذر شرایط سخت.

عملیات روانی که در یک گروه نوپو فقط یک نفر از اعضای تیم این کار را انجام میدهد که به آن مذاکره کننده میگویند.

 

نکات قابل توجه

اينرو هم باید بگم که اکثر وقت يچه هاي نوپو به تمرين ميگذره و خيلي به ندرت تو سطح جامعه ظاهر ميشن.

 

رنگ مشکی لباس و ماشین و ون (که پشت آن نوشته است { نيروي انتظامي- نوپو }))و موتور افراد نوپو به این دلیل است که باعث ایجاد رعب و وحشت شود.

 

همچین ماسک سیاهی که بر روی صورت دارند برای ایجاد رعب و وحشت نیز هست.

 

تصاویر پلیس نوپو

 

نظر یادتون نره.

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:16 ] [ امیر ]
 

بیوگرافی حسین تهی

 

حسین تهی:

 


یه بیوگرافی کامل ازخودت بگو حسین جان :
من حسین هستم متولد 1365 با لقب تهی شروع کردم وبا همین هم تموش میکنم
درحال حاضر ساکن تهران وشهرک غرب هستم.غذای مورد علاقه ام هم قورمه سبزی هست ورنگ مورد علاقه ام هم مشکی و سبز هست ودر رشته کامپیوتر تحصیل کرده ام.

ازکی به رپ علاقمند شدی؟
من ازسال 79 به رپ علاقه شدیدی پیداکردم چون ازسبک و طرزبیان جملات توی
آهنگایی که سبک رپ دارن خیلی خوشم میومد ودوست داشتم بشتربا این سبک اشناشم
ازکی شروع کردی به رپ خوندن؟
اواخر سال81بود که من شروع کردم به رپ کردن اما کارهامومن توخونه وفقط برای خودم میخوندم
واصلا قصدبیرون دادن وحتی گذاشتن آهنگا روی سایتو نداشتم مثلا ازآهنگای ریکورد شده
تو خونه تااونجایی یادمه میتونم :ادعای باحالی _ دیس فتال و...... میتونم اسم ببرم که فقط برای
خودم بود وهیچکدومشون هیچ جا پخش نشد
چه کسایی رو تورپ فارسی قبول داری؟
شایان_بکس زدبازی_رضاپیشرو_ابلیس_هیچکس و امزیپرو حمید دیو
خارجی ها کی؟
outlow,mobb-deep,lili bow wow,puff dady,b.i.g,2pac,snoop dogg, 
??cent,eminem,fat joe
قصدت ازخوندن آهنگ فساد چی بود؟
داستانش طولانی ولی مختصر توضیح میدم.من اول قرار بود آهنگ << رسم بازی زندگی >> رو
باحسین ابلیس بخونم اما به دلایلی نشد و حسین اونوبا کیلر خوند بعداز اون کار من به حسین
پیشنهاد دادم اهنگ فساد رو باهم بخونیم واونم قبول کرد هدفمون هم این بود که آقاجامعه رو فساد
برداشته یه تکونی بخورین.با اینکه روش وقت کمی گذاشتیم اما خیلی خدا شد
در مورد آخرین اهنگت وآلبوم جدیدت برامون توضیح میدی؟
اخرین آهنگی که روی وب قرار گرفت "الومنم"بود که بافاجعه وکایوت خوندم و
قبل اونم"دستمال جیبی" که بادرویش ومطلق خوندم
درموردآلبومم هم فقط میگم که 8تا تراک داره واسمش هم "تی&تی" به معنای تهی&تتلو هستش
و "کلتکس ریکورد" اسپانسرشه و هیجکدوم ازآهنگاش روی وب نیست درحال حاضر
خیلی هامیگن توبی تربیت هستی ناراحت نمیشی؟
نه چون هستم(می خنده) خوب بی تربیتی واقعیته وجزیی ازرپ منم پسر پیغمبر نیستم عزیزم
آیدیت چیه؟
من اصولا فقط سالی یکی دوبار آن میشم ولی اینم آیدیم:rap_tohi   
حرف اخرت؟
ازتوعسل عزیزم ممنونم و ازهمه طرفدارام که بهم قوت قلب میدن
یه بوووووووووووس ازطرف من به همتووووون
واینکه رپرهای جدید هرچی میخونن فقط رپ رو خزز نکنن و چاقالا همه رقاص شن(می خنده) بای

نظر یادتون نره.

[ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:11 ] [ امیر ]

توجه:این مطالب فقط و فقط جنبه طنز دارد و خدای ناکرده قصد توهین به خانوم ها و دخترها نیست.

 

بيچاره دخترا

اگه خوشگل باشن باااابااااا اين چه جيگريه

اگه زشت باشن ميگن كي ديگه اينو ميگيره

اگه تپل باشن ميگن چه گوشتيه!!

اگه لاغر باشن ميگن بيچاره ميخواد بميره

اگه مودبانه صحبت كنند ميگن ببين چه لفظ قلم

اگه ركو راست باشن ميگن چه بي حياست

اگه بخوان يه خرده فكر كنند ميگن چه ناز ميكنه

اگه سريع جواب بدن ميگن چه حاضر جوابه

اگه تند راه برند ميگن داره ميره سر قرار

اگه اروم راه برن ميگن دختره امده بيرون چرخ بزنه

اگه باموبايلش صحبت كنه ميگن حتما با Bfش حرف ميزنه

اگه خاستگار رد كنه ميگن يكي زير سر داره

اگه حرف شوهر بزنه ميگن...  و 

 

 

 
پول برداشتن دخترا از عابر بانك

1.با ماشين ميرن دم بانك

2.در پارك كردن مشكل پيدا ميكنن

3. در اينه آرايششون را چك ميكنن

4.به خودشون عطر ميزنن

5.توي كيفشون دنبال كارتشون ميگردن

6.كارت را وارد ولي پذيرفته نميشه

7.كارت تلفن را ميذارن تو كيف

8.كارت عابر را وارد ميكنن

9.توي كيفشون دنبال كاغذي كه رمز كارت را روش نوشتن

10.مبلغ درخواستي را ميزنن

11 .پول را ميگيرن

12.بر ميگردن توي ماشين

13.استارت و باي

14.پنجاه متر ميرن جلو و نگه ميدارن

15.دوباره جلوي بانك

16.كارت رو از دستگاه ميگيرن

17.پنج كيلومتر ميرن ترمز دستي را ازاد ميكن(ميگم چقدر يواش ميره)!!

 
 
 
 

 

 

 

خصوصيات دختراي ايروني قسمت دوم

1. همشون ميگن به هيچ پسري اطمينان نداريم اما با 10.000 تا دوستن

2. Bf شون مال خودشونه اما خودشون مال همه

3. خيلي اتفاقي وقتي باهاشون دوست ميشي

4 روز بعدش تولدشه!!!!!

4. هميشه 3 يا 4 تا خواستگار دكتر و مهندس دارن ولي قبول نميكنن،

5. همه پسراي دنيا را نگاه ميكنن اما نبايد Bfشون حتي نگاه ي دختر كنه!!

6. هيچ وقت روز تولد Bf را يادش نيست ولي Bf بايد يادش باشه!!

 

 
 

 

 

 
 
يه دختر خوب...اصلا پيدا نميشه!

يه دختر خوب هيچوقت زودتر از اينكه از شير بگيرنش عاشق نميشه!! 

يه دختر خوب بيشتر از 3 ساعت توي حموم نمي مونه

  يه دختر خوب توي رو مامانش وا نميسته و به خاطر قراري داره {و سركاره} 100 تا دروغ نميگه

  يه دختر خوب يواشكي دست تو جيب باباش نميكنه 

 يه دختر خوب واسه كلاس اسمش را عوض نميكنه& ضغرا=هاني كبري=شاني

يه دختر خوب وقتي لباس نداره واسه خودنمايي لباس از همسايه نميگيره

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
ضد ضرب المثل هاي زن

خداوند ديد مرد گرسنه است نان را افريد ديد تشنه است اب را افريد ديد در تاريكي است نور را افريد ديد هيچ مشكلي ديگه اي نداره زن را افريد

بيشتر مردها 2 ارزو بزرگ دارند"اول داشتن خونه و دوم داشتن ماشين براي فرار از خونه

  زنهاي زشت هميشه در عشق صميمي هستند

سريعترين دوربين جهان اختراع شد" اين دوربين ميتونه از خانوم ها در يك لحظه كه دهانشون بسته است عكس بگيره

 

 

 
 
معني چند تا اسم زيباي دخترونه

1.ستاره:شبا مياد بيرون،به همه چشمك ميزنه!!

2.سحر:دم هاي صبح مياد،و معلوم نيست شبا كجاست؟!

3.سايه: هميشه همراته، خيابون و يا {خونه} واسش فرقي نميكنه

4.هديه:به همه ميدن:اگه نگيريش از دستت رفته.

5.راضيه:نيازي به توضيح نيست.

6.عسل:همه ميخوان بخورنش

7.باران: تا مياد خيست ميكنه

.8.دريا:تا ازش چيزي بخواي صداشو بلند ميكنه

 
 

 

 
 
امان از دست اين زنها...

اگه تيپ بزنيم بريم سركار ،ميگن ببينم با كي قرار داري؟** اگه لباس معمولي بپوشيم ميگن اصلا سليقه نداري خاك تو سرت .اگه بگيم دوست داريم،ميگن بازچه نقشه اي تو سرت داري؟؟**اگه نگيم دوست داريم، ميگن پاي كسه ديگري وسطه؟؟**. اگه زنگ بزنيم ميگن بهم اعتماد نداري؟؟** اگه زنگ نزنيم ميگن انگار سرت خيلي شلوغه!!! .اگه شام بخواهيم ميگن فقط فكر شكمشه!!!** اگه شام نخواهيم،ميگن ذليل مرده با كي شام كوفت كردي؟؟ . اي خدا ما چكار كنيم؟؟

 

 


 
 
 
مكالمه پسر و دختر با هم...

پسر:دوست دارم دختر:خفه شو پسر:عاشقتم دختر:خفه شو پسر:فداتشم دختر:خفه شو پسر:نوكرتم دختر:خفه شو پسر:زنم ميشي؟ دختر: واي چي؟؟جدي ميگي؟؟ پسر:خفه شو 

 
 
 
 

 
 
 
دوچرخه

سه تا رفيق با هم ميرن بهشت" نماينده خدا مياد پيششون و ميگه قانونش اينه هر كدوم از شماها توي دنيا كمتر به زنتون خيانت كرده باشيد اينجا ماشين بهتري بهش ميديم، نفر اول يه ده باري خيانت كرده بوده بهش يه ماكسيما ميدن * * نفر دوم سه بار خيانت كرده بوده بهش يه بنز ميدن * * نفر سوم هيچي خيانت نكرده بوده بهش ي فراري ميدن * * روز بعد سه نفر با هم نشسته بودن اوني كه ماكسيما سوار بود خيلي ناراحت بود دوتاي ديگه بهش ميگن چي شده؟؟ حالا مگه ماكسيما بده؟ اونم ميگه موضوع اين نيست ديروز زنم را ديدم كه با دوچرخه از جلوم رد شد

 
 

 
 
 
شيطان

يه روز شيطان بعد از سالها با ناراحتي رفت پيش خدا و گفت: اي خدا انسان را افريدي و من رو انداختي بيرون قبول من اشتباه كردم ولي در مورد دختر بايد بگم بد كردي خدا:دختر؟؟؟!!! شيطان:اره همون موجوداتي كه لوسن وجيغ جيغوان و بالاتر از خودشون را نميتونن ببينن. خدا: من نميدونم من دستور ساخت همچين موجودي را ندادم!!! و خدا رو كرد به يكي از فرشتگانش و گفت چندبار گفتم با خاكهاي اضافي مسخره بازي در نيار؟؟؟

 
 

 

 


 
 
 
دنيا بدون خانومها

1.بازار خلوت ميشه 2.مخابرات ورشكسته ميشه 3.مساجد و مجلس ها ساكت ميشن 4.رستورانها شلوغ ميشه 5.مردها ديگه راحت ميشن

 


 
 
 
خصوصيات دختراي ايروني

1.دماغ عمل شده 2.هميشه يادشون ميره پول همراشون بيارن 3.ارايش هفت قلم 4.خالي بند و كمي بي مزه 5.باتو هستن به ديگران نگاه ميكنن 6.خودشون زيادن با دوستان ميان سر قرار 7.وقتي با تو هست از هر لباسي خوشش مياد*{كه براش بخري}* و و و و...

 
 
 
 

 
 
 
 
اگه پسرا نبودن؟!؟

اگه پسرا نبودن انوقت دخترا خودشون را واسه كي لوس ميكردن؟ واسه باباشون!! اون كه ميزد زير گوششون * * * * اگه پسرا نبودن دخترا تا اخر عمرشون رو دست پدر و مادرشون باد ميكردن * * * * * اگه پسرا نبودن دخترا ميخواستن واسه كي هر دقيقه ناز كنن؟؟ * * * * * * و در اخر اين خيلي باحاله * * * * * * * اگه پسرا نبودن دخترا از بوي ترشيدگي خودشون خفه ميشدن

 
 
 
 

 
 
 
دختران دانشمندان

10 تا دانشمند زن نام ببريد10 تا مخترع زن را نام ببريد10 تا فيلسوف زن نام ببريد 10 تا شاعر زن نام ببريد اي بابا حداقل 10 تا دخترحسابي نام ببريد * * * * * نه خدايي جواب بديد اخه هرچي بشر پيشرفت كرده كه زحمت پسرا بوده خدايي چه خدمتي كرديد برا اين كشور؟؟! * * * * * من جواب ميخوام؟؟! * * * * * * * ديدي جوابي نداري؟؟

 

 
 
 
 
بحث هاي بعد از اتمام فيلم

*پسرها* رضا:محمد فيلمش خيلي جالب بود تكرارش را كي ميزاره؟؟ محمد:فردا-اره بازي بازيگراش هم خوب بود كلا فيلم خوبي بود * * * * * * *و اما

دخترا* شيوا:ساناز ديدي چقدر لباس بازيگر خوشگل بود؟ ساناز:اره ولي ارايشش يه چيز ديگه اي بود؟!؟ مينا: ساناز بينيشو عمل كرده بود من خيلي دقت كردم شيوا: اره پيش هر كي عمل كرده بود خوشگل شده بود! مينا: واي كفشاش را ديدي؟ چقدر زيبا بودن {خوشبحالش} ساناز: من فكر ميكنم لوازم ارايشش ژاپني بود خيلي خوشگل شده بود!!!!

 
 

 
 
 
دختر بودن يعني!!!

دختر بودن يعني تمام عمر پاي آيينه بودن!!

دختر بودن يعني هموني كه مادر و خاله و عمه ت هستن!؟

دختر بودن يعني انتظار خاستگار موندن

دختر بودن يعني چرا اينقدر خونه كثيفه؟!!؟

دختر بودن يعني ببخشيد ميشه جزوه تونو ببينم؟

دختر بودن يعني برو تو دم در واي نستا!!!

دختر بودن يعني لباست 4 مترو نيم پارچه بردن!

دختر بودن يعني كجا ميري؟؟زود بيا!!

  دختر بودن يعني اجازه گرفتن واسه هر چيزي حتي نفس كشيدن

دختر بودن يعني فيلم مورد علاقت را ول كردن و پاشي بري چاي بريزي؟ *

بازم بگم؟؟* **نه ديگه گناه دارن**

 
 

 


 
 
 
 
كارهاي كه دخترا نميتونن انجام ندن...

ا.با ديدن يك پسر خوشتيپ دستپاچه نشن و ازشون شماره نگيره 2.از دوست پسرشون براي هم تعريف نكن و لايه ازون را جر ندن!!! 3.كفش پاشنه بلند 10 سانتي نپوشن و احساس مانكني نكن 4.قبل از رفتن به بيرون 2كيلو پودر و كرم به سرو صورت خود نزن 5. با ديدن يه پسر خوشتيپ ميگرن درد نگيرن و غش نكن 6. و از همه مهمتر بعد از خوندن اين مطالب در نظر خواهي به من و بقيه پسرا فحش و بدو بيراه نگن

 
 

 


 
 
 
 
طلا فروشي

مردي ميره طلا فروشي دزدي و وقتي كارش تموم ميشه به يكي از مشتري ها ميگه: تو صورت من را ديدي؟ مشتري ميگه اره: و دزده ميكشتش: بعد از يه زن و شوهر سوال ميكنه: شما چي صورت من را ديدي؟؟ مرد ميگه نه اقا من نديدم ولي بخدا زنم ديد!!

 
 

 


 
 
 
 
تفاوت ارايشگاه مرانه و زنانه

*آرايشگاه مردانه* اصلاح و شستشوي سر ساعات كار 8 الي 12ظهر و 15 الي 20 موبايل...0913 آدرس... * * *

آرايشگاه بانوان در اريشگاه ما 10سال جوانتر ميشويد ارائه كليه خدمات زيبايي... آرايش صورت با مواد كاملا امريكايي... آرايش سه بعدي،چهار بعدي،و بروبالا... آرايش اروپايي،خليجي،و افغاني... رنگ مو،مش،پاكسازي صورت،محو چشم،برطرف كردن هرگونه جاي جوش و صافكاري و نقاشي... با مديريت خانوم شعباني فوق تخصص زيبايي از اميريكا، آلمان،و هندوستان و... {ويژه بانوان} تلفن..0341 موبايل...0913 آدرس.... آدرس شعبه دوم...

 
 
 

 
 
 
 
رانندگي خانوم ها را چطور بشناسيم؟

1.اگه ماشينش پنچرشه كاپوت را بالا ميزنه و توي موتور را نگاه ميكنه: 2.راهنماي سمت چپ را ميزنه ولي به سمت راست ميره!!! 3.وقتي كه برن پمپ بنزين با همون شيلنگ داخل باك حركت ميكنن 4.وقتي كه ماشين روشن است متاسفانه دوباره استارت ميزنند 5. تو سرعت 60 كيلومتر در حال رانندگي هستن ولي به جاي دنده 3 دنده 1 ميزنند و و و ...

 

 

 


 
 
 
 
روش ضايع كردن دخترا

1- اگه توي تاكسي ي دختري كنارت نشسته بود وقتي خواستيد پياده شيد بهش بگيد: تونمياي؟؟ و او انكار كه شما؟؟بعد بگيد باشه من اين همه راه بخاطر تو امدم خيلي نامردي و بعد بريد و اون ميمونه با بقيه افراد تاكسي

2- اگه دختري توي پارك روي صندلي نشسته بود با عجله بريد كنارش بشنيد و بگيد معذرت ميخوام دور رسيدم:خب حالا چكارم داشتي؟ البته بايد چند نفر اونجا باشند،و او انكار ميكنه: بعد بهش بگو اگه از اقايون خجالت ميكشي بريم ي جاي خلوت-و مطمين باشيد داغ ميكنه و بعداشم با عصبانيت بگو ديگه و بهم زنگ نزن

 

 

 
 
 
 
تفاوت گفتگوي پسرا با دخترا در پاي تلفن

*گفتگوي دو دختر* سلام عزيزم خوبي عشقم؟؟ چكارا ميكني قربونت برم؟؟ باشه بعدا ميام ديدنت،كاري نداري خوشگلم-بوس بوس بوس!!! بعد از قطع كردن تلفن * * * واه واه !!! ببين دختره چي كلاسي هم ميذاره واسه خودش انگار از دماغ فيل افتاده!! حالمو بهم زد!

گفتگوي دو پسر* بنال...؟ممد گوساله قرار بود تو بياي اينجا پس چي شد؟؟ زود بيا كره خر منتظرم،همين الان گمشو بيا،،، كاري نداري؟خبر مرگت... *بعد از قطع كردن* * * * اخي بچه خوبي اين ممد -خيلي با مرامه دمش گرم

 

 

 

حالا یک لطیفه 

* تلفن دختره* ناشناس"سلام عزيزم دوست پسر داري؟؟

دختر:بله شما؟؟

ناشناس:من داداشت،صبركن ميام خونه به حسابات ميرسم.

دوباره ناشناس: سلام خوشگلم دوست پسر داري؟؟

دختر:نه نه اصلا،شما!؟

ناشناس:من دوست پسرتم... واقعا كه!!

دختر: واي ببخشيد بخدا فكر كردم تو داداشمي..

ناشناس:خب داداشتم بذار بيام خونه به حسابات ميرسم.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

توجه:

از خانوم ها ودختر خانوم ها که تحمل کردند بسیار متشکرم.

باز هم باز گو میکنم که این مطالب فقط جنبه طنز نیز داشتند.

 

[ چهار شنبه 26 بهمن 1385برچسب:, ] [ 22:18 ] [ امیر ]

 
شدم با چت اسیر و مبتلایش شبا پیغام می دادم از برایش
به من می گفت هفده ساله هستم تو اسمت را بگو، من هاله هستم
بگفتم اسم من هم هست فرهاد ز دست عاشقی صد داد و بیداد
بگفت هاله ز موهای کمندش کمان ِابرو و قد بلندش
بگفت چشمان من خیلی فریباست ز صورت هم نگو البته زیباست
ندیده عاشق زارش شدم من اسیرش گشته بیمارش شدم من
ز بس هرشب به او می نمودم به او من کم کم عادت می نمودم
در او دیدم تمام آرزوهام که باشد همسر و امید فردام
برای دیدنش بی تاب بودم زفکرش بی خور و بی خواب بودم
به خود گفتم که وقت آن رسیده که بینم چهره ی آن نور دیده
به او گفتم که قصدم دیدن توست زمان دیدن و بوییدن توست
ز رویارویی ام او طفره می رفت هراسان بود او از دیدنم سخت
خلاصه راضی اش کردم به اجبار گرفتم روز بعدش وقت دیدار
رسید از راه، وقت و روز موعود زدم از خانه بیرون اندکی زود
چو دیدم چهره اش قلبم فرو ریخت توگویی اژدهایی بر من آویخت
به جای هاله ی ناز و فریبا بدیدم زشت رویی بود آنجا
ندیدم من اثر از قد رعنا کمان ِابرو و چشم فریبا
مسن تر بود او از مادر من بشد صد خاک عالم بر سر من
ز ترس و وحشتم از هوش رفتم از آن ماتم کده مدهوش رفتم
به خود چون آمدم، دیدم که او نیست دگر آن هاله ی بی چشم و رو نیست
به خود لعنت فرستادم که دیگر نیابم با چت از بهر خود همسر

 

 

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:56 ] [ امیر ]

 

 

مقدمه

معمولا هر جا برای کسی خط قرمزی مشخص شده باشد ،افراد تمایل بیشتری برای شکستن آن دارند .ازجمله این خطوط قرمز که در کشورهایی نظیر ایران بسیار پررنگ می نماید ، مسئله فیلترینگ است .از وقتی که بحث فیلترینگ در کشور جدی شد ، بلا فاصله راه فرار از دست فیلتر هم فراهم شد .اصولا در دنیای امروز امکان اینکه جلوی دسترسی انسان ها به اطلاعات را بگیریم تقریا غیر ممکن است .هر چه تجهیزات فیلترینگ قوی ، هوشمند و پیشرفته باشند ،بازهم در مقابل هوش بشری ناتوان و عاجزند .

توضیحات

 

حدود یک دهه است که از ورود اینترنت به ایران میگذرد. کاربران ایرانی در سالهای اولیه ورود این تکنولوژی به کشور ، اینترنت بدون سانسور را تجربه کردند. ولی دیری نپایید که ایران نیز به یکی از بزرگترین سانسور کنندگان اینترنت تبدیل شد. در حال حاضر ایران به همراه چین از بزرگترین سانسور کنندگان اینترنت به شمار میروند و این در حالی است که رشد اینترنت در ایران بسیار چشمگیر است و از یک میلیون کاربر در سال ۲۰۰۱ به پنج میلیون در سال ۲۰۰۵ رسیده است و بنابر پیش‌بینی شرکت مخابرات تا سال ۲۰۰۹ این تعداد به بیست و پنج میلیون نفر خواهد رسید. نرم افزاری که هم اکنون ایران برای سانسور استفاده میکند اسمارت فیلتر می باشد که محصول یک شرکت آمریکایی به نام سکیور کامپیوتینگ میباشد. اما شواهد نشان میدهد که ایران برای استفاده از آن  از شرکت سازنده مجوز نگرفته است.

 

سانسور اینترنت در ایران به شیوه‌های مختلف انجام میگیرد. برای آن دسته از سایتهایی که سرویس‌دهنده و گردانندگان آن در ایران هستند برخورد از طریق سیستم قضائی صورت میگیرد. ولی برای آن دسته از سایتهایی که مرکز کنترل آنها در خارج از ایران قرار دارد، برخورد به صورت سانسور و مسدود سازی سایت مورد نظر می‌باشد. موارد موردفیلتر توسط شورای عالی اطلاع رسانی تصویب و اعلام می شود.

یک کمیته سه نفره متشکل از نمایندگان صداوسیما، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مأمور نظارت بر فعالیتهای اینترنتی است. این گروه با تهیه فهرست سایتهایی که باید مسدود شوند، تنها مرجع رسمی مسئول در این زمینه است. سایتهایی که عموما در ایران مورد سانسور قرار می گیرند عبارتند از: سایتهای خبری که مطالب و اخبار خود را بدون در نظر گرفتن ضوابط جمهوری اسلامی و به صورت تقریبا شفاف بیان میکنند. سایتهای وابسته به احزاب و نهادهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی. سایتهایی که به درج مطالب و عقاید خود به صورت آزادانه و ترجیحا بر ضد جمهوری اسلامی می پردازند و سایتهای سکسی.    

وقتی شما در ایران آدرس سایتی را که مورد سانسور قرار گرفته است را در مرورگر خود تایپ میکنید با پیامی مواجه میشوید مبنی بر اینکه سایت مورد نظر مسدود میباشد. حالا برای اینکه بتوان این فیلتر را دور زد ، نیاز است که از طریق یک واسطه و یا یک سرور دیگر که منبع آن در ایران نباشد این کار را کرد. این وظیفه وب پروکسی (فیلتر شکن) و پروکسی ها است. وب پروکسی ها سایتهایی هستند که توسط یک سرور طراحی و مدیریت میشوند. شما از طریق این سایت میتوانید به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنید. خاصیتی که این سایتها برای صاحبانشان دارند این است که میتوانند از این طریق لینک های تبلیغاتی را برای کاربران نمایش دهند. پروکسی نیز به کامپیوتر هایی گفته میشود که به کاربران در سراسر جهان اجازه میدهند تا از طریق آن و به طور ناشناس به سایت مورد نظر خودشان وصل شوند و به وب گردی بپردازند. وقتی در ایران بخواهید وارد سایتی شوید ابتدا باید آن را از سرور مربوطه که در ایران است درخواست کنید. شرکت خدمات دهنده درخواست شما را بررسی میکند. اگر در لیست سیاه نباشد اجازه را صادر میکند و در غیر این صورت آن پیام معروف را برای کاربر میفرستد. اما با استفاده از پروکسیها میتوان از طریق یک واسطه به سایت مورد نظر رفت.

شما درخواست خود را برای این کامپیوتر میفرستید و از آن کامپیوتر که سانسور نمیکند درخواست میکنید. اما همه اینها نیز میتوانند خودشان مورد سانسور قرار گیرد. به همین دلیل کاربران مدام باید به پروکسی و وب پروکسی های جدید دسترسی داشته باشند.

دلیل ممنوعیت

بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند.

 

به گزارش برنا،شاید برای شما هم پیش آمده که دلیل ممنوعیت فیلتر شکن را ندانید و برایتان جای سوال داشته باشد که استفاده از آنها چرا جرم محسوب می شود و ممنوع است.

 

معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در زمینه دلایل ممنوعیت استفاده از فیلترشكن‌ها گفت:بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند،

 

بلكه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه به اطلاعات دورن رایانه وی دسترسی پیدا كرده و امكان كپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی كاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود.

 

با توجه به اینكه مردم تنها به دلیل یک نیاز آنی و بدون بررسی عملكرد اینگونه نرم افزارها را بر روی رایانه نصب می‌كنند، ممكن است این نرم افزارها خود یک تروجان و یا کلیدخوان باشند و اطلاعات مربوطه به نام عبور و كاربردی افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند،

 

همچنین VPN ها اطلاعات را به صورت کد شده منتقل می‌كنند و فرمول دِکُد كردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد كه سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نكرده باشد.

 

استفاده از چنین روش‌هایی ممكن است خطرات بسیاری داشته باشد و كاربران اینترنت باید بدانند كه استفاده از چنین نرم افزارها و روش‌هایی،


مانند این است كه همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و كاری، آپلود كرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

نام برخی از بهترین فیلتر شکن ها

از بهترین فیلترشکن ها میتوان به:

1.آلترا

2.پروکسی

3.تور بروزر

4.دویل ای

5.جاپ

6.وی پی ان

7.و...

 

عکس روش کار

 

[ جمعه 21 بهمن 1385برچسب:, ] [ 1:56 ] [ امیر ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 37 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. قصد این وبلاگ تهیه مطالب مورد نیاز شما در رابطه با کامپیوتر,اینترنت,موبایل,رپ,ترانه,و...است. اگر نیاز به هرگونه نرم افزار و موزیک یا فیلم و عکس و...داشتید در قسمت نظرات قید کنید تا من آنرا پس از تهیه در وبلاگ آپلود نمایم. با تشکر
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 5540
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


<--شروع کد تغییر شکل موس -->

<-PollName->

<-PollItems->




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما